سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت اکران در نیمه دوم سال، به فیلم‌ها ضربه می‌زند

تداخل اکران فیلم‌ها در نیمه دوم سال با جشنواره فجر، از دلایل کم اقبالی در فروش و جذب مخاطب این آثار است.

علی هیربد رئیس سینما فرهنگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت اکران فیلم‌ها و الویت‌بخشی آثار سینمایی گفت: به طور حتم فیلم‌هایی که در سینما فرهنگ اکران می‌شود، گزینش و توسط هیئت مدیره این آثار انتخاب می‌شود. در این انتخاب، کارگردان‌ها در کنار بازیگران و سوپراستار نقش مهمی دارند و ما برای انتخاب به نام این افراد نگاه می‌کنیم.

وی ادامه داد: آمار فروش فیلم‌ها هیچ ربطی به کیفیت ندارد. مثلا فیلم «ناهید» که یک اثر هنری است که در جشنواره فجر سال گذشته دیده شده و همچنین در عرصه‌های بین‌المللی نیز موفق بوده، آن طور که باید و شاید فروش بالایی نداشته است. این فیلم را نباید با «نهنگ عنبر» که در گیشه موفق بود، مقایسه کرد. همواره برای ما جذب مخاطب مهم است و این موضوع برای ما اهمیت دارد که بتوانیم علاقه‌مندان هنر را به سینما بکشانیم.

رئیس سینما فرهنگ، همچنین در مورد وضعیت اکران فیلم‌ها در شش ماهه دوم سال ابراز داشت: فیلم‌هایی که در نیمه دوم سال اکران می‌شود با مشکلاتی روبرو هستند. مسلما هفته‌های کمتری به آن‌ها اختصاص داده می‌شود و تداخل اکران این فیلم‌ها با جشنواره فجر و همچنین تعدد فیلم‌ها، از دلایل این کم اقبالی در فروش و جذب مخاطب این آثار است.

وی ادامه داد: این نوع اکران موجب می‌شود تا بازگشت سرمایه برای آن اثر اتفاق نیفتد و عوامل آن فیلم ضرر کنند. باید مسئولان تدبیری برای این امر بیندیشند تا مشکلات حوزه اکران در نیمه دوم سال مرتفع شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.