سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

جلوگیری از ادامه ساخت و سازها در حاشیه ی شهر کرمان

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: اکیپ های شهرداری باید در حاشیه های اطراف شهر کرمان مستقر و از ادامه ساخت و سازها جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، ابوالقاسم سیف الهی صبح چهارشنبه در جلسه پیگیری معضلات حاشیه نشینی شهر کرمان با اشاره به احداث 27 ساختمان جدید و حصارکشی بیش از 50 ساختمان در حاشیه اطراف شهر کرمان(شهرک صنعتی)، افزود: شهرداری با تامین منابع و نیروی انتظامی با پشتیبانی می توانند حضور فعالی در منطقه داشته باشند.

وی یادآور شد: استقرار اکیپ های شهرداری در قالب پلیس ساختمان، در حاشیه های اطراف شهر می تواند از ادامه ساخت و سازها جلوگیری نماید.

در ادامه نیز معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید براینکه جامعه آماری در همه ابعاد باید هرچه سریعتر تهیه شود، گفت: برای کنترل آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ای کامل و مدون هستیم تا افراد بیمار و ساکن در حاشیه های اطراف شهر پس از جمع آوری طی دو سال مراقبت و سالم سازی به متن جامعه بازگردند.

حمید ذکا اسدی افزود: این طرح نیازمند همکاری دستگاه های ذیربط و مدیریت واحد است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه این جلسه، بازدید استاندار از حاشیه اطراف شهر را برای تصمیم گیری واحد، بسیار تاثیرگذار دانست و یادآور شد: برخورد قهری با موضوعات اجتماعی پاسخگو نیست لذا باید کاری عاقلانه و منطقی که در دنیا موفق بوده، در قالب طرح در استان اجرایی شود.

حسین چناریان بر توسعه اقدامات اجتماع محور در نقاط حاشیه ای و آسیب زا تاکید و خاطر نشان کرد: در شهرستان کرمان 2 مرکز DIC (کاهش آسیب) وجود دارد که فاقد تیم سیار هستند لذا این مراکز باید بیش از پیش فعال شده و در راستای رصد و طبقه بندی مشکلات اجتماعی اقدام نمایند.

وی با تاکید براینکه پایگاه های اجتماع محور باید توسعه یافته و مراکز DIC فعال شوند، گفت: طرح پایگاه های اجتماع محور را می توان در مناطق حاشیه ای توسعه داد هرچند این اقدام توسط بهزیستی در حال انجام است اما نیازمند مشارکت دستگاه های ذیربط در این حوزه می باشیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود: هر نقطه آسیب زا در حوزه آسیب های اجتماعی نیازمند مداخله مستمر، سریع و جدی است.

در ادامه نیز مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از آسیب های اجتماعی در حوزه زنان به عنوان سونامی نام برد که ناشی از فقر است و یادآور شد: دستگاه ها باید رسالت خودشان را بدانند زیرا مصوبات تاکنون در حد گزارش بوده و عملیاتی نشده اند.

فاطمه السادات حسینی خاطر نشان کرد: فضای خالی سازمان ها و دستگاه ها باید به فضایی چند منظوره تبدیل شوند و در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار گیرند.

فرماندار کرمان نیز از شهرک صنعتی شهر کرمان به عنوان بدترین منطقه از حیث معیشتی یادکرد و گفت: به زودی یک تیم شهرداری (پلیس ساختمان) با پشتیبانی نیروی انتظامی در منطقه مستقر خواهد شد .

محمدعلی توحیدی افزود: در اولویت اول می توان بانوان آسیب دیده در این مناطق را شناسایی و تحویل مراکز ماده 16 داد تا پالایش شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان نیز از شناسایی 7 نقطه بحرانی آسیب های اجتماعی طی یکسال گذشته در شهرستان های کرمان، سیرجان و زرند خبر داد و یادآور شد: کلیه خانوارها تا مرز 99 درصد در مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی پرونده دارند که قابل احصا هستند و می توان به جامعه آماری کمک کرد.

نوذر نخعی گفت: طی یک سال گذشته در حوزه بهداشتی در نقاط بحرانی، یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

در ادامه این جلسه معاون شهردار کرمان، نماینده ادارات کل بهزیستی استان وراه و شهرسازی استان به ارائه پیشنهادات، نظرات و خدمات آن اداره کل در این حوزه پرداختند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: ساخت و ساز ، حاشیه ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.