سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملکرد موسسه رازی الگوی ارزیابی سایر نهادها است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عملکرد موسسه رازی را الگویی برای ارزیابی سایر نهادها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تشکر از تمامی کسانی که در تاسیس و حفظ و ارتقا موسسه رازی بوده‌اند بیان کرد: موسسه رازی یک نمونه روشن و بارزی از تصمیمات درست و شکل‌گیری قابل قبول و امید بخش است. 

وی ادامه داد: ما نهادهایی را تاسیس می‌کنیم ساختارهایی شکل می‌نماییم  و هزینه‌هایی برای آن قرار می‌دهیم که در آخر محصولی بدست نمی‌آید بنابراین بحث نهادسازی یکی از کلید‌های هدایت کشور است و ما باید از نمونه‌هایی همچون موسسه رازی درس بیاموزیم و این تجربه را در کشور نهادینه کنیم. 

وی افزود: حدود 90 سال پیش دردوره مجلس شورای ملی این نهاد تاسیس شد و امروز به عنوان نهاد مولد دانش تولید کننده و تبدیل کننده دانش‌ به فناوری در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور درحوزه سلامت انسان و دام طیور مشغول به کار است که این گام بلند نقشه‌ای برای ارزیابی دیگر نهادها شده است.

حجت‌الاسلام ابواترابی تصریح کرد: موسساتی که از موفقیت قابل قبولی برخوردار باشند و امروز کشور به آنها نیاز داشته باشند باید مورد حمایت قرار گیرند. هر نهاد در کشور باید با توجه به وظایف و هزینه پیش بینی شده مورد ارزیابی کامل و دقیق قرار گیرد.

وی در خصوص کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی گفت: مهمترین وظیفه تاسیس دولتی در تمام کشورها و در راستای افزایش کارایی این نظام، کاهش هزینه‌ها و تقویت فعالیت‌های ویژه حیاتی کلیدی همچون موسسه رازی است و ما جزء ده کشوری در جهان هستیم که دارای نام و موقعیت قابل قبول و برتر در عرصه ریشه کن کردن فلج اطفال بوده‌ایم. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید به نحو شایسته برای افزایش فعالیت ها و حرکت در مرز دانش‌ پیش رفت که امید است در کمیسیون علمی به طور جدی از نهاد علمی و در رشد و پیشرفت تامین سلامت کشور فعالیت نماییم .
 
وی در پایان از تمام صاحبان علم تشکر و تقدیر نمود و خاطر نشان کرد: امروز ما برای حرکت به افق‌های برتر برای نشات به توسعه فعالیت کشور باید تولید دانش و تاسیس موسسات علمی را در کشور قرار دهیم.  و موسسه رازی به عنوان الگوی نهادی موفق در عرصه علم و دانش فناوری الگو قرار گرفته است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/  

برچسب ها: موسسه رازی ، مجلس ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.