سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المپیک ویژه، گام عملیاتی در حمایت از حقوق افراد کم توان را برداشته است

رئیس اولین همایش کشوری داوطلبان المپیک ویژه ایران در اعلام کرد: المپیک ویژه، اولین گام ها در رعایت کنوانسیون حقوق افراد کم توان ذهنی مصوب سازمان ملل متحد را برداشته است.

علی کاشی استادیار پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و مسئول آموزش المپیک ویژه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: المپیک ویژه ایران،  نزدیک به 10 سال است که یکه و تنها و بدون هیچ حمایت دولتی توانسته است بیشترین خدمات ورزشی را با فعالیت بدنی، تمرین جسمانی و ورزش در افراد دارای اختلالات ذهنی و هوشی فراهم سازد.
 
وی اظهارداشت: توانبخشی ورزشی و ورزش در قالب المپیک ویژه و با برنامه های مدون زمینه ساز حضور و توانمندی کودکان با نیازهای ویژه شده است و والدین این کودکان و عموم جامعه نباید از این مهم غافل شوند. 

کاشی گفت: افراد دارای کم توان نیز از حقوق بشر مساوی با سایر افراد جامعه بهره مند بوده و می توانند از زندگی خود و در استفاده از این قوانین و مقررات استفاده کرده و لذت ببرند. این دقیقا همان اصول اسلامی برادری و برابری است که ما نیز در کشور اسلامی مان به آن اعتقاد داریم. 

وی درعین حال افزود: اما متاسفانه تنها سازمان توسعه دهنده فعالیت بدنی و ورزشی در افراد کم توان ذهنی در کشور ما، المپیک ویژه است. مطالعه کارنامه المپیک ویژه ایران نشان می دهد که تشکل های مردمی و سازمان های غیر دولتی با مدیریت علمی و اهداف عالی می توانند راه توسعه خود را در سخت ترین شرایط هم پیدا کنند. 

وی ادامه داد: خوشبختانه این سازمان با تلاش های مردمی و همت استاد دادخواه ، توانسته است، سال های متمادی به فعالیت خود ادامه داده و حضور موفقی را در سطح بین الملل داشته باشد. 

رییس همایش کشوری داوطلبان المپیک ویژه همچنین اظهار داشت: گرچه هدف از المپیک ویژه قهرمانی و دستیابی به مدال نیست، اما سیاست المپیک ویژه در تدارک شرایطی است که ورزشکاران کم توان بتوانند موفقیت های بزرگ را تجربه کنند که خود تاثیرات بسیار ارزشمندی در زندگی آنها و خانواده هایشان خواهد داشت. 

دکتر کاشی ، حمایت از المپیک ویژه و توسعه توانبخشی از طریق ورزش را یکی از بزرگترین اهداف متخصصان حوزه سلامت، دانشمندان حوزه علوم ورزشی و توانبخشی دانست و تاکید کرد:امیدواریم با برگزاری اولین همایش و با مشارکت دانشجویان در نقش های گوناگون از قبیل مربی ،داور و ... بتوانیم گام مهمی در این عرصه برداریم و شاهد استقلال این گروهها باشیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.