سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

بازدید مدیرکل دامپزشکی خوزستان از کارخانجات دام وطیور

مديركل دامپزشكي خوزستان گفت: 20 کارخانه تولید خوراک دام و طیور در استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی کنارکوهی در بازديد از يكي از كارخانه‌هاي خوراك دام و طيور اهواز كه به همراه رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي و رئيس اداره دامپزشكي شهرستان اهواز صورت گرفت، بر سلامت غذا "از مزرعه تا سفره" و برنامه‌هاي سازمان دامپزشكي جهت نظارت، كنترل و مميزي بر كارخانه‌ها و بالا بودن كيفيت محصولات توليدي تحت نظارت دامپزشكي تاكيد كرد.

وی نظارت بر روند تولید خوراک دام، طیور و آبزیان را از وظایف این اداره عنوان کرد و اظهار داشت: توليد خوراك سالم و بهداشتي براي صنعت دام و طيور كشور از اهميت بالاي اقتصادي و بهداشتي برخوردار بوده و كارشناسان دامپزشكي به صورت شبانه‌روزي، توليد كارخانه خوراك دام و طيور استان را بازرسي می نمایند.

کنارکوهی افزود: كارشناسان اداره کل دامپزشکی تمام مراحل تهيه مواد اوليه، نگهداري، حمل و نقل، توليد، توزيع و عرضه را برابر ضوابط و مقررات بهداشتي دامپزشكي مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌دهند.

مديركل دامپزشكي خوزستان به اهميت تركيبات مورد استفاده در جيره غذايي دام و طيور و نقش آن در كيفيت گوشت و شير و ساير محصولات توليدي دام اشاره و اذعان کرد: محصولات كارخانه‌هاي خوراك دام به صورت روتين بازديد، نمونه‌برداري و آزمايش مي‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه در توليد، توزيع و عرضه خوراك مورد نياز دام، طيور و آبزيان مشكلات بهداشتي بوجود بیاید، احتمال بروز مخاطرات بهداشتي، بيماري‌ها و همچنين كاهش بازدهي توليد در صنعت پرورش وجود دارد.

مصطفی کنارکوهی در پایان از دامداران خواست خوراك دام و طيور مورد نياز خود را از مراكز معتبر و تحت نظارت دامپزشكي تهيه نمایند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.