سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

رکود واحدهای صنعتی در لرستان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان از راکد شدن فعالیت 159 واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان،ازلرستان؛ محمدی افزود: این تعداد واحد صنعتی در دوره های مختلف زمانی با مشکلاتی مواجه بوده و در حال حاضر این تعداد واحد در شهرکهای صنعتی استان تعطیل شده اند.

وی گفت: از این تعداد واحد صنعتی تعطیل شده، تعداد 93 واحد صنعتی به صورت صد در صد به بهره برداری رسیده و در حال حاضر راکد شده اند.

وی افزود: 66 واحد صنعتی دیگر نیز با پیشرفت های فیزیکی چشمگیری در حال ساخت بوده که قبل از تولید و بهره برداری راکد شده اند.

وی گفت: این تعداد واحد راکد تولیدی در لرستان با زیربنای 59 هکتار زمین در عرصه شهرکهای صنعتی و با مجموع 17 هکتار زیربنای سوله خالی در لرستان وجود دارند.

وی با اشاره به اشتغال از دست رفته توسط این واحدها اظهار داشت: بهره برداری از این تعداد واحد صنعتی می توانست زمینه اشتغال دو هزار و 934 نفر را در استان فراهم کند.

محمدی در ادامه با اشاره به میزان آب مصرفی هدر رفته توسط این واحدها نیز گفت: 780 هزار و 613 متر مکعب آب در سال توسط این واحدها هدر رفته است.

وی گفت: واحدهای راکد یاد شده در استان 33 هزار و 998 کیلو وات برق در استان را اشغال کرده اند که با این میزان آب و برق می توان دو واحد تولیدی صنعتی عظیم همچون لاستیک سازی را در لرستان احیا و ساخت.

وی مشکل کمبود نقدینگی،مشکلات بازار،مشکل ماشین آلات ومواد اولیه را از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان دانست و افزود: بابررسی مشکلات و ایجاد راهکار برای رفع موانع تولید در استان می توان زمینه های رشد وتوسعه صنعت لرستان را فراهم کرد.

محمدی در ادامه با اشاره به اهمیت راه اندازی کلینیک سیار صنعت در لرستان نیز گفت: راه اندازی این کلینیک با حضور نخبگان صنعتی و اداری استان می تواند در شناسایی بهتر مشکلات صنایع بحران دار استان وهمچنین ایجاد زمینه های رفع مشکلات آنان موثر باشد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان افزود: با ایجاد این کلینیک و حمایت های مدیریت ارشد استان میتوان زمینه رفع مشکلات وهمجنین شناسایی تهدید های احتمالی را فراهم کرد.


انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.




برچسب ها: راکد ، واحد ، صنعتی ، لرستان ، شهرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.