سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

تجلیل از برترین های اشاعه فرهنگ نماز در گیلان

از 47 دستگاه دولتی ، خادم و فعال نماز برتر و نمونه گیلان در اجلاس سراسری نماز امروز در رشت تجلیل شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛نماينده ولي فقيه درگيلان دراجلاس سراسری نماز با بيان اينکه نماز زيباترين جلوه بندگي درپيشگاه خداي متعال است افزود : نمازي که با خلوص نیت اقامه شود آثار مثبت فراواني درزندگي افراد بهمرا ه دارد.

آيت الله قرباني با اشاره به اثرات اجتماعي نماز جماعت افزود : نماز جماعت نمادی از وحدت و انسجام مسلمانان است و دوستی و موودت بین آنها را بیشتر می کند.

نماينده ولي فقيه درگيلان پخش اذان با صوت خوش را از مهم ترين راه هاي تشويق افراد به نماز خواندن نماز اول وقت اعلام کرد و گفت : نبايد در زمینه پخش اذان افراط شود و آسايش مردم را سلب کرد.

استاندار گیلان هم در اين اجلاس با بيان اينکه برپايي نمازجماعت در ادارات موجب تقويت روحي کارکنان و مديران دستگاه هاي اجرايي مي شود افزود : عمل به احکام ديني از جمله نماز اول وقت بايد در اولويت کارهاي مديران دستگاه هاي اجرايي در ادارات باشد.

محمد علي نجفي افزود : تشويق نسل جوان و نوجوان براي اقامه نماز بايد در اولويت کارها قرارگيرد و در اين راه بايد از روش های نوين استفاده کرد .

محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور هم در اين مراسم با اشاره به اينکه ترويج فرهنگ اقامه نماز وظيفه اي همگاني است گفت : متوليان فرهنگي کشور بايد در اين زمينه توجه جدي داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمين کفيل رييس مرکز تخصصي نماز کشور هم در اين مراسم گفت : در ترويج فرهنگ نماز نبايد از نقش خانواده غافل بود و بايد کودکان را ازابتداي کودکي با ابعاد معنوي نمازآشنا کرد تا آز آسيب هاي اجتماعی و فرهنگی مصون بمانند.

حجت الاسلام والسلمين حجازي رييس ستاد اقامه نمازاستان هم در اين مراسم گفت : اجراي برنامه های نو ، خلاقانه و اثربخش برای ترويج فرهنگ نماز و تلاش موثر در تشويق و ترغيب کارکنان ادارات به اقامه نماز جماعت افراد از دلایل قدردانی از دستگاه هاي اجرايي برگزيده بود.

انگشتر متبرک مقام معظم رهبري در اجلاس استانی نماز سوي توسط قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به استاندار گيلان به دليل اهتمام ویژه در ترويج فرهنگ نماز اهداشد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.