سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

واردات 161 میلیون دلاری کالا به استان زنجان

ریس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت:میزان صادرات استان در 9 ماهه ابتدای سال بالغ بر 139.6 میلیون دلار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان این مطلب گفت: این در حالیست که اغلب واردات استان شامل محصولات سرمایه ای و تجهیزات و مواد اولیه واحدهای تولیدی استان بوده و حجم تجارت خارجی استان 301.2 میلیون دلار بوده است.

فغفوری افزود: از مجموع 139.6 میلیون دلار صادرات استان میزان 98 درصد بالغ بر حدود 136.8 میلیون دلار شامل صادرات محصولات صنعتی (فرآورده های صنعتی)، محصولات کشاورزی فرآوری شده و درآمد ارزی حاصل از گردشگری بوده و تنها 2 درصد از صادرات استان شامل محصولات خام معدنی است.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش کمی و کیفی صادرات استان برنامه های توانمندسازی و حمایتی از واحدهای صادرکننده استان انجام می شور اضافه کرد : پشتیبانی از تشکیل شرکت های بزرگ تجاری، برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی، آشنایی با قوانین و مقررات صادرات و واردات و نحوه اخذ و استفاده از کارت بازرگانی و انجام طرح مطالعاتی ممیزی صادراتی در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان ادامه داد: در همین راستا اتحادیه صادرکنندگان استان نیز تشکیل شده است.

گفتنی است کالاهای وارداتی استان زنجان نشان می‌دهد ماشین آلات به لحاظ ارزش واردات در رده نخست قرار دارد. خمیر کاغذسازی نیز بعد از ماشین آلات دومین کالای دارای بالاترین ارزش وارداتی برای استان زنجان است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: واردات ، کالا ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.