سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رجایی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

جامعه برای رسیدن به تعالی نیازمند همدلی و همگرایی مردم است

مدیر کل توسعه خواهرشهرها گفت: جامعه ما برای رسیدن به تعالی نیازمند بازگشت به روحیه همدلی و همگرایی است.

علیرضا رجایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی بدون همراهی و همدلی مردم حل نخواهد شد، گفت: مردم ایران همواره ثابت کرده‎اند که در حرکت‎های ملی، همگرایی بسیار خوبی دارند و اگر بخواهند یک زندگی آرام داشته باشند مستلزم آن است این همدردی و همراهی را به طور مستمر داشته باشند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام همواره بر میانه‌روی فرمان داده است، اظهارداشت: اینکه در جامعه دینی عده‎ای در رفاه کامل و اقتصاد روان زندگی کنند، در صورتی که کسانی از امکانات اولیه یک زندگی معمولی هم برخوردار نیستند، پسندیده نیست.

مدیرکل توسعه خواهرشهرها با بیان اینکه در تاریخ کشور ما حرکت‎هایی مانند گلریزان برای کمک به نیازمندان وجود داشته است، اضافه کرد: متاسفانه امروزه حاکمیت خود را جای مردم گذاشته و مردم فکر می‌کنند با وجود حاکمیت دیگر مسئولیتی نسبت به هم ندارند و این در حالیست که حاکمیت نمی‌تواند در تمام شرایط به صورت مستمر به داد مردم برسد. به همین دلیل شاهدیم که هر روز واگرایی در جامعه بیشتر می‌شود و آدم‌ها نسبت به هم خشن‌تر می‌شوند. رأفت و معرفت جایگاهش را از دست می‌دهد و افراد نگاه فیزیکی به یکدیگر دارند و این باعث می‌شود جنبه روحانیت و اخلاق گرایی در جامعه کمرنگ شود. 

رجایی با بیان اینکه زیبایی انقلاب ما در این بود که اگر کسی زمین می‌خورد همه دستش را می‌گرفتند، یادآور شد: متاسفانه امروزه شاهدیم اگر انسانی در جامعه نیازمند می‌شود رهایش می‌کنند. لذا جامعه ما برای رسیدن به تعالی نیازمند بازگشت به روحیه تشریک مساعی هستند.

مدیرکل توسعه خواهرشهرها تاکید کرد: مردم ایران نهادگرا هستند، لذا اگر بحث سلامت را نیز در یک رفتار بسیج‌گرا مدیریت کنیم قطعا به نتیجه می‌رسیم.

وی با بیان اینکه مردم زیر ساخت هر حاکمیت هستند و اینطور نیست که یک روزی بیایند، رای بدهند و دنبال کارشان بروند، خاطرنشان کرد: حاکمیت باید برنامه داشته باشد تا با همراهی مردم بتواند به راحتی از مشکلات عبور کند.

رجایی آلودگی هوا را یکی از مشکلاتی دانست که نیازمند همدلی و همراهی سمن‎هاست، گفت: امروز شاهدیم در بحث آلودگی‌های زیست محیطی هرکسی ساز خودش را می‌زند، لذا اگر مردم در این زمینه پای کار بیایند قطعا این مشکلات حل می‌شود.

مدیرکل توسعه خواهر شهرها اقتصاد رانتی و نفتی را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که دامنگیر کشور شده است، گفت: متاسفانه در کشور ما رفتارهای دانش بنیان از اهمیت زیادی برخوردار نیستند در حالیکه اینگونه رفتارها بسیاری از مشکلات را در کشور حل خواهند کرد.

رجایی با اشاره به اهمیت بحث گردشگری و اینکه ارتباط با همسایگان می‌تواند از طریق سازمان‌های مردم نهاد گسترش یابد و به خوبی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: جهان شهرها به عنوان راهکاری که در برخی موارد کاربرد آن در ارتباطات کشورها از دیپلماسی سیاسی راهگشاتر است می‌تواند حس برادری و نزدیکی خوبی برای همسایگان ایجاد کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.