سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار اردوغان و ملک سلمان در ریاض

بحران سوریه و همکاری در زمینه‌ انرژی، محور گفت‌وگوهای رئیس‌جمهور ترکیه و پادشاه عربستان بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، در ریاض دیدار کردند.  بحران سوریه و همکاری در زمینه‌ انرژی محور  گفت‌وگوهای دو طرف بود.

پس از این دیدار، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، در نشست خبری مشترک با مولود چاووش‌اغلو، همتای ترک خود، گفت ریاض و آنکارا بر ضرورت تشکیل یک «شورای همکاری راهبردی» با هدف تقویت همکاری‌های نظامی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری دوجانبه توافق کردند. 

خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد در این دیدار، دیگر مقام‌های سعودی از جمله ولیعهد، معاون ولیعهد و وزرای داریی، خارجه و اطلاعات عربستان نیز حضور داشتند. وزرای اقتصاد، انرژی و خارجه ترکیه نیز در این سفر اردوغان را همراهی می‌کنند.

این سومین سفر اردوغان به عربستان در یک سال گذشته است. وی یک بار در ماه ژانویه (31 روز منتهی به 12 بهمن 93) برای شرکت در مراسم تدفین عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان و یک بار هم در ماه مارس (31 روز منتهی به 12 فروردین) برای گفت‌وگوها دوجانبه با ملک عبدالله به این کشور سفر کرده بود . این دو در نشست سران گروه 20 نیز که ماه گذشته در ترکیه برگزار شد با یکدیگر  دیدار کردند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.