سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اصفهان زیر بار مشکلات زیست محیطی

مشکلات زیست محیطی در کشور و به ویژه کلانشهرهایی مانند اصفهان بیداد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهردار اصفهان با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: مشکلات زیست محیطی در کشور و به ویژه کلانشهرهایی مانند اصفهان بیداد می‌کند و اقدام اجرایی ویژه و تاثیرگذاری را انجام نداده‌ایم.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر شهروندان اصفهان با بیماری‌هایی که به دنبال آب،‌خاک و هوای آلوده ایجاد شده‌، رنج می‌برند، افزود: باید باور داشته باشیم که در اصفهان کمتر خانواده‌ای را داریم که از این معضل در امان مانده است.

جمالی نژاد پسماندهای بیمارستانی را نیز از دیگر چالش‌های زیست محیطی در شهر اصفهان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شهرداری اصفهان با وجود تمام فشارهایی که متحمل می‌شود این امر را تاکنون ساماندهی کرده و باید برای این امر تمهیدات جدی اندیشیده شود.

وی افزود: تاکنون بخش‌هایی مانند نظارت بر تولید و توزیع سوخت یورو چهار و پنج،‌ تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها توسط وزارت نفت،‌ افزایش تعداد ایستگاه‌‌های سنجش آلودگی هوا و نظارت بر تجهیز صنایع بزرگ و کوچک در حریم به سیستم پایش آلودگی هوا از این برنامه اجرایی شده است.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به چالش‌های مشاغل مزاحم و آلاینده در شهر اصفهان افزود: برای نمونه در منطقه سه شهرداری اصفهان حدود یک ‌هزار و ۷۰۰ کارگاه طلاسازی است که ۷۰ درصد از طلای کشور را تامین می‌کند و این در حالی است که مردم اصفهان تنها از آلایندگی این کارگاه‌ها رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم از شهر اصفهان ضمانت اجرایی ندارد،‌ گفت: در حال حاضر انتقال مشاغل مزاحم اصفهان به بیرون از این شهر پشتوانه عملیاتی ندارد و باید این طرح بیش از گذشته مورد توجه جدی قرار گیرد.  

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.