مشهد؛

تردد بی وقفه خود روهای سنگین از داخل شهر انابد بردسکن حادثه ساز شده است

شهرانابد از توابع شهرستان بردسکن واقع در استان خراسان رضوی میباشد که در سال 74 به بخش ارتقا پیدا کرده و درسال 80 به یک نقطه شهری تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،با توجه به توسعه زیر ساخت های راه و افزایش تردد های بین شهری در کشور، پروژه احداث کمربندی انابد تاکنون اجرایی و به بهره برداری نرسیده است. تردد بی وقفه ماشین های سنگین در خیابان کم عرض این شهر علاوه بر ایجاد ترافیک ، احتمال حوادث جبران ناپذیری را افزایش داده است.

ساخت جاده کمربندی همچنان در حد حرف باقی مانده و این در حالیست که تعلل متولیان امر در اتمام و تکمیل این محور به عنوان قطعه ای از مسیر ترانزیتی ، مورد انتقاد رانندگان و مردم قرار گرفته است.

نبود جاده کمربندی انابد در بسیاری از مواقع خسارت زیادی را به مردم وارد کرده که زمینه ساز اتفاقات ناگوار برای مردم این شهر شده است.

یکی از شهروندان ساکن انابد در این باره اظهار کرد: سال ها است که در این منطقه زندگی می کنم و حوادث بسیاری در این محور دیده و شنیده ام که نبود جاده کمربندی علاوه بر ایجاد ناامنی ، ترافیک و حوادث جاده ای را موجب شده است.

علی قاسمی یکی از کسبه بازار مشکل اصلی شهر را نبود کمربندی دانست و گفت: در حال حاضر جاده کمربندی تیغ زده و چندسالی است که بازگشایی شده اما به دلیل این که آسفالت نیست کامیون ها از داخل شهر عبور می کنند و با ایجاد آلودگی صوتی، مزاحمت های زیادی برای ساکنان این منطقه به وجود می آورند.

زهرا رضایی نیزهمانند دیگر شهروندان از نبود امکانات و تجهیزات شهری به ویژه جاده کمربندی گلایه کرد و افزود: در شب سروصدای ایجاد شده از کامیون ها خواب و آسایش را از ما گرفته است و این آلودگی صوتی تا نیمه های شب ادامه دارد و متاسفانه عده ای از ما که فرزند کوچک داریم با مشکلاتی روبه رو هستیم.

راننده کامیونی هم اضافه کرد: متاسفانه کمربندی هنوز آماده نشده است و ما ناچاریم از خیابان اصلی عبور کنیم ، با توجه به اینکه مقداری از جاده آسفالت و مقدار دیگری خاکی می باشد رفت و آمد وسایل نقلیه ، آسفالت جاده ها را زودتر فرسوده و خراب می کند.

وی بیان کرد: حداقل در شبانه روز بیش از هزار و 500 دستگاه وسیله سبک و سنگین از خیابان امام خمینی(ره) عبور می کند که خواب وقرار را از ساکنان این منطقه گرفته ولی تا زمانی که کمربندی این شهر آسفالت و تکمیل نشود ما ناچاریم از همین مسیر عبور کنیم.

در این رابطه رئیس شورای اسلامی گفت: روزانه در مسیر بردسکن به سمت طبس و یزد و نیز بیارجمند شاهرود ده‌ها کامیون ترانزیت کالا تردد داردکه بهسبب کم عرض بودن، بعضاً شاهد تصادفات ناگواری هستیم.

علی اصغر فردوسی افزود: نبود جاده کمربندی و عبور ماشین های سنگین از داخل شهر موجب کندی تردد و پارک نامناسب ماشین ها در سطح شهر شده است.

وی ادامه داد: مردم این منطقه توقع دارند که مسئولان مربوطه برای رفع این معضل اقدام کنند که اگر جاده کمربندی احداث شود یکی از آرزوهای دیرینه مردم بخش انابد محقق می شود.

شهردار انابد نیز درمورد مشکلات نبود جاده کمربندی بیان کرد: تردد خودروهای سبک و سنگین از خیابان اصلی سبب خرابی آسفالت و مشکلات زیست محیطی در شهر شده است.

ابوالفضل رضایی طول پروژه کمربندی انابد را 4 کلیومتر عنوان واظهار کرد: به همین منظور اعتبار معادل 10 میلیاردتومان برای ساخت و تکمیل پروژه نیاز است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت جاده کمربندی انابد می گوید: اجرا و تکمیل این پروژه به صورت مشترک برعهده دستگاه های راه و شهرسازی و اداره برق بوده است.

وی تاکید کرد: انتظار می رود از محل بودجه استانی و ملی اقدام لازم برای احداث جاده کمربندی در انابد به عمل آید و ما در راستای رفع مشکل مطرح شده در این شهر تلاش می کنیم تا بتوانیم با برطرف شدن آن زمینه رفاه و آسایش مردم منطقه فراهم آوریم.

نبود جاده کمربندی در یک منطقه و تردد ماشین های سنگین با جان مردم سروکار دارد، مشکلی است که از چشم هیچ مسئولی پنهان نمی ماند، اما اینکه چرا بعد از چند سال پیگیری برای ساخت این جاده که مطالبات اساسی مردم است نتیجه نداشته جای تامل دارد.

 بخش انابدبردسکن با 20 هزار نفر جمعیت از شمال با سبزوار، از شرق با بردسکن، از جنوب با طبس و از غرب با شاهرود همسایه است. این بخش بزرگ محل تلاقی مرزهای استان‏های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان می‏باشد ومعدن بزرگ مس تکنار در این منطقه قرار دارد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.