سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

ممنوعیت دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی

با صدور بخشنامه استانداری قم ، دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی از ارباب رجوع ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ طرح تکریم ارباب رجوع از طرح های مهمی است که رضایت ارباب رجوع هدف اصلی است و بر اساس ضوابط آن کارکنان سازمان هاو ادارات باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا فرآیند انجام کارهای اداری راحت تر، کوتاهتر و شفاف تر شود.

یکی از مراحل تکراری و پرهزینه تشکیل پرونده در ادارات وسازمان های دولتی،درخواست ارائه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی است که حتی در صورت مراجعه مکرر به یک سازمان ، باز هم از ارباب رجوع درخواست شده و خود موجب اتلاف هزینه و وقت بسیار زیادی از مردم می شود.

با پیشنهاد استانداری قم، طرحی تهیه و ضمن ارائه به دولت،در کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مورد بررسی و موافقت قرار گرفت که بر مبنای آن و در صورت همکاری کامل ادارات قم، از این پس دستگاههای دولتی استان با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و استعلام الکترونیکی تشخیص هویت پایگاه ملی ثبت احوال کشور ،موظفند از دریافت هرگونه تصویر شناسنامه و کارت ملی از مراجعان خودداری نمایند.

ممنوعیت دریافت هرگونه هزینه جهت استعلام آنلاین هویت اشخاص و مجاز بودن به دریافت تصویر صفحه دوم شناسنامه تا زمان فراهم شدن زیرساخت های اطلاعاتی لازم از دیگر مفاد این بخشنامه اداری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: کارت ملی ، شناسنامه ، کپی ، قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۴
ما دفاتر اسناد رسمي با وجودي كه به سايت ثبت احوال وصليم و تازه قبلش هم سازمان ثبت اسناد تكليف گرفتن هر گونه كپي از كارت ملي و شناسنامه و ساير اسناد و مدارك را كلا لغو كرده بود اما بازرسين باسواد!!!ميان ميگن چرا كپي نگرفتي و جالب اينكه گزارشش را هم رد ميكن اداره ثبت و عجيب تر اينكه رئيس اداره ثبت شهرستان هم ميفرسته استان براي صدور كيفر خواست . باز خوبه مركز استان يك مشت آدم باسواد هستن و اين گزارشات را قبول نمي كنن و رد ميكنن. ترك عادات با وضع قانون و صدور بخشنامه درست نميشه با تغيير نيرو راحت تره.
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۴
من فکر میکنم هزینه استعلام از سامانه ثبت احوال 20 هزار تومان است برای ارگان استعلام کننده