سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی/

آیت‌الله اراکی: جهان اسلام باید تفرقه و ستیزه داخلی را ریشه‌کن کند

رئیس مجمع تقریب مذاهب بر لزوم مبارزه با ستیزه داخلی در جهان اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ابتدای نشست به سخنرانی پرداخت و گفت: بحران‌هایی که امروز جهان اسلام با آن دست و پنجه نرم می‌کند و نمونه آن بحران رژیم صهیونیست نسبت به مردم فلسطین است. بحران دوم در سراسر جهان اسلام بحران تفرقه و ستیزه داخلی است و همچنان در حال تداوم است. این مشکل امروز هویت جهان اسلام را مورد خطر قرار داده و با برنامه‌ریزی می‌توان آن را ریشه‌کن کرد.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم در این کنفرانس به ارائه پیشنهادها و برنامه‌ها و عملی ساختن آنها بپردازیم و گامی در جهت حل این مشکلات برداریم و سومین بحران در کشورهای اسلامی در حال اتفاق است، گسستن ملت‌های اسلامی است. بعضی از کشورهای اسلامی در حال از هم گسستگی است و دشمن می‌خواهد راهی را برای گسستن کشورهای اسلامی و جامعه اسلامی پیدا کند، اما آنچه که موجب تفرقه می‌شود، از خدا گسستن است. امیدواریم در این اجتماع همه دست‌اندرکاران کشورهای اسلامی و نیز علمای دینی دست در دست هم دهند و راه را برای یکپارچه کردن کشورهای اسلامی باز کنند.

در اين مراسم از 12 مجموعه آثار پژوهشگاهي و مطالعاتي تقريبي وابسته به مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي رونمايي مي شود.
در اين كنفرانس سه روزه 301 نفر از انديشمندان و علماي برجسته جهان اسلام به همراه 300 نفر از انديشمندان ايراني ديدگاه هاي خود را ارائه خواهند كرد.

عنوان بيست و نهمين كنفرانس وحدت اسلامي "بحران هاي کنوني جهان اسلام" است.

مهمترين موضوعات مورد بررسي شركت كنندگان در اين كنفرانس بررسي بحران هاي مختلف در كشورهاي اسلامي از جمله افراطي گري ، تروريسم و نزديك كردن ديدگاه ها و آراء انديشمندان جهان اسلام به يكديگر است.
از ديگر مباحث مهم كه شركت كنندگان در اين كنفرانس قرار است درباره آن بحث و بررسي کنند موضوع دستگيري زكزاكي رهبر جنبش شيعيان نيجريه است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
برچسب ها: اراکی ، مذاهب ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.