سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

در سایه وحدت و همدلی توفیقات علمی ، صنعتی و فرهنگی محقق میشود

فرماندار تربت جام گفت : در سایه وحدت و همدلی و همزبانی بسیاری از توفیقات در حوزه های علمی ، پژوهشی ، تحقیقاتی ، صنعتی ، تاریخی و فرهنگی در تربت جام محقق می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رستمی درجلسه ستاد بزرگداشت هفته وحدت افزود : مردم تربت جام بعنوان بزرگان فریقین در کمال آرامش محبت و مودت در طول تاریخ زندگی کردند و این میراث گران بها را امروز به ما سپردند که به خوبی باید از آن حفظ و حراست نماییم.

وی گفت : بزرگان و قشرهای مختلف مردم تشیع و تسنن و همچنین مدیران اجرایی باید با همدلی و همزبانی و بدون توجه به حواشی شهرستان را مدیریت کنند.

فرماندار تربت جام با اشاره به برنامه های اجرایی هفته وحدت در این شهرستان افزود : همزمان با آغاز هفته وحدت خجسته میلاد پیامبر رحمت و فرزندش امام جعفر صادق (ع) جشن های وحدتی از شب 12 ربیع الاول در محل حوزه علمیه فخرالمدارس و در روز 12 ربیع الاول با حضور قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی در مزار شیخ احمد جامی برگزار می شود.

علی رستمی تصریح کرد : در هفته بزرگداشت وحدت بیش از 250 برنامه فرهنگی و وحدتی در مراکز شهر ها ، بخش ها و روستاهای شهرستان برگزار می گردد.

امام جمعه شهر احمد آباد تربت جام هم ضمن تبریک هفته وحدت ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت : وجود مبارک پیامبر اسلام (ص) ، قرآن کریم و عمل به سیره رسول خدا از اصول اساسی امت اسلام است .

مولوی کبودانی افزود : همه دلسوزان به نظام در هر نقطه از کشور و جهان به ضرورت و اهمیت وحدت و همدلی باید توجه کنند و اکنون که این شهرستان بنام پایتخت وحدت اتلاق میشود قشر های مختلف مردم شیعه وسنی در کمال حسن هم زیستی در کنار هم در مجالس یکدیگر شرکت میکنند و به وضوح اثرات وحدت را از نزدیک لمس می کنند.

وی با تجلیل ار مقام شامخ امام خمینی (ره) که هفته وحدت را نامگذاری کردند و تأکیدات مقام معظم رهبری در موضوع وحدت خاطرنشان کرد : مردم کشور و جهان برای مشاهده و لمس کردن وحدت و همدلی عینی وعملی به این شهرستان سفر کنند که مجالس وحدت آفرین با شرکت قشر های مختلف مردم شیعه و سنی برگزار می گردد و این امر میتواند برای سایر بخش های کشور و جهان و مناطق تلفیقی الگو و گسترش پیدا کند.

امام جمعه شهر احمد آباد تربت جام اظهار داشت : وحدت مسلمین راه گشا و راه برون رفت بسیاری از مشکلات اسلام و مسلیمن است.

مولوی کبودانی با اشاره به جنگ های فرقه ای در کشور های اسلامی ادامه داد : امروز دشمنان اسلام با راه اندازی جنگ های فرقه ای وضعیت نابسامانی را برای مسلمانان جهان اسلام ایجاد کرده است که بر روی یکدیگر اسلحه می کشند.

وی تأکید کرد : مسلمانان باید کاملا آگاه و بیدار و دشمن شناس باشند و با وحدت و همدلی و یکپارچگی توطئه های استکبار جهانی ، امریکا و اسرائیل و کشورهای خود فروخته را خنثی نمایند.

شهردار تربت جام هم در ادامه این نشست با اشاره به استقبال پر شور قشر های مختلف مردم اعم از شیعه و سنی از جشن های هفته وحدت گفت : مردم تشیع و تسنن شهرستان تربت جام با شور و شعف از هفته مبارک وحدت استقبال می کنند و با بر پایی جشن های با شکوه وحدتی این ایام خجسته را گرامی میدارند.

محمد یوسف بدر احمدی با اشاره به سیره عملی پیامبر اکرم (ص) افزود : قشر های مختلف مردم شهرستان سیره عملی پیامبر عظیم الشأن اسلام را در تمام سطوح زندگی خود پیاده میکنند و اثرات آن را هم به خوبی لمس کرده اند.

وی تصریح کرد : خجسته میلاد پیامبر رحمت و امام جعفر صادق (ع) برای ما مسلمانان هدایت کننده برای رفتار ، کردار و اعمال ما می باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ت

برچسب ها: وحدت ، شیعه ، سنی ، مشهد ، خراسان رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.