سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری همایش بین‌المللی خاتم‌الشعرا «عبدالرحمان جامی» در تربت جام

عضو شورای اسلامی شهر تربت‌جام گفت: دیار کهن جام ظرفیت و غنای فرهنگی بسیار بالایی دارد که باید به کشور و جهان معرفی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ جان‌نثار احمدی در نشست هماهنگی همایش بین‌المللی خاتم‌الشعرا «عبدالرحمان جامی» افزود: در این راستای برگزاری همایش بزرگداشت هزاره شیخ جام و دو همایش ابوالوفای بوز جانی و شاه قاسم انوار در سالهای گذشته با موفقیت انجام شد که باعث افزایش استحکام قلبی وحدت و امنیت پایدار در منطقه گردید.

وی با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر برگزاری همایش عبدالرحمان جامی تصریح کرد : با مصوبه شورای اسلامی شهر سومین همایش بین‌المللی فرهنگی وحدتی با عنوان عبدالرحمان جامی برای کسب تجربه بیشتر کنگره هزاره شیخ احمد جامی هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌گردد.

شهردار تربت‌جام هم دراین نشست با تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران دو همایش قبلی گفت : شهرستان تربت‌جام را با نام‌های عبدالرحمان جامی ، شیخ احمد جامی و سرداران شهید می‌شناسند و این فرهنگ کهن باید به مردم این سرزمین ، کشور و جهان معرفی گردد.

محمد یوسف بدری احمدی افزود : قبل از برگزار دو همایش ابوالوفای بوز جانی و قاسم انوار این شخصیت‌ها را کسی نمی‌شناخت که با اجرای همایش ‌ها مردم شناخت پیدا کردند.

وی ابراز داشت : امیدوارم با همکاری سایر ادارات و نهادها بتوانیم همایش بزرگداشت عبدالرحمان جامی را در خورشان و منزلت ایشان برگزار نماییم.

شایان ذکر است : نورالدین عبدالرحمان بن احمد بن محمد معروف به جامی ملقب به خاتم‌الشعرا شاعر موسیقی‌دان ، ادیب و صوفی نامدار ایرانی ‌تبار سده نهم قمری است.

آثار ادبی عبدالرحمان شامل سلسله الذهب ، سلامانو ابسال ، تحفه الحرار ، سبحه الابرار ، یوسف و زلیخا ، لیلی و مجنون از آثار مهم منظوم ایشان و بهارستان از مهم‌ترین آثار ادبی او به نثر است.

جامی در هرات در ۸۹۸ ه.ق وفات یافت و بایقرا مراسم تشییع و سوگواری را درباره او به کمال رعایت داشت.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.