سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهادی در جمع خبرنگاران:

102 داوطلب برای خبرگان و 669 داوطلب برای مجلس در حوزه انتخابی تهران ثبت نام کردند

فرماندار تهران گفت: 102 داوطلب برای خبرگان و 669 داوطلب برای مجلس در حوزه انتخابی تهران ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی فرهادی با پایان ششمین روز از ثبت نام مجلس خبرگان رهبری و چهارمین روز از ثبت نام مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان امروز 102 داوطلب برای مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابی تهران ثبت نامشان قطعی شده است.

وی با اشاره به اینکه فردا آخرین روز از ثبت نام مجلس خبرگان رهبری است، ادامه داد: پرونده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به اتمام می‌رسد و مراحل بعدی انتخابات دنبال می‌شود.

فرهادی در خصوص ثبت‌ نام کنندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه انتخابی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس 669 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 476 داوطلب ثبت نامشان کامل شده است همچنین 69 نفر از این تعداد خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه 99 داوطلب دارای مدرک دکتری، 358 داوطلب دارای مدرک کارشناسی ارشد، 20 داوطلب لیسانس، یک داوطلب دارای مدرک حوزوی و یک داوطلب دارای مدرک فوق دیپلم بوده است.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه امروز چهار هیئت اجرایی از اقلیت‌های مذهبی در تهران تشکیل می‌شود، تصریح کرد: هیئت اجرایی آشوریان در حال تشکیل است و دو ساعت بعد آخرین اقلیت دینی که زرتشتیان هستند هیئت اجرایی خود را تشکیل خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه اقلیت‌های مذهبی 5 نماینده در مجلس دارند، گفت: حوزه چهار اقلیت تهران است اما ارامنه جنوب مرکز حوزه انتخابی‌شان اصفهان است.

فرهادی در خصوص مدارک تحصیلی نمایندگان اظهار داشت: اگر افراد لیسانس سابقه نمایندگی داشته باشند، این سابقه یک دوره برایشان به حساب می‌آید و همچنین اگر فرزند شهید، جانباز و یا آزاده باشند یک مقطع محسوب می‌شود و اگر دارای مدرک فوق دیپلم باشند با دو دوره نمایندگی می‌توانند در مجلس شرکت کنند.

فرماندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مدارک از طرف ما به وزارت کشور ارسال میشود و آخر هر شب به شورای نگهبان فرستاده می‌شود و این نهاد به همراه وزارت اطلاعات، ثبت احوال و نیروی انتظامی صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند بصورتی که پس از 5 روز از اولین روز ثبت نام داوطلب استعلام وصول می‌شود و در هیئت اجرایی بررسی‌ها انجام می‌شود و صلاحیت‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، برای ثبت نام تمدید ساعت نخواهیم داشت مگر اینکه داوطلب در ستاد حضور داشته باشد و مراحل ثبت نام به بعد از ساعات اداری کشیده شود.

انتهای پیام/

برای دریافت پیامک‌ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، خبرگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.