سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است که سهم‌خواهی‌های انتخاباتی دلیل برخی وزن‌کشی‌های سیاسی است.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم با اشاره به چالش وزن‌کشی‌های سیاسی بین جناحها در انتخابات به خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برخی گروه‌ها و شخصیت‌ها همواره علاقمندند که دیگران مواضع‌شان را با آنها هماهنگ کنند که این امر خود نقطه افتراق است.

وی با بیان اینکه هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا از وزن‌کشی‌های سیاسی آسیب دیده‌اند، افزود: معتقدم در مواقع باید شخص سومی که وارد قواعد بازی انتخابات نشده، به عنوان بزرگتر جناح مدنظر را راهنمایی کند و به نوعی باعث شکل‌گیری ائتلاف شود.

مصری در ادامه افزود: همواره موضوع وزن‌کشی سیاسی بین جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب در بزنگاه های انتخابات آسیب‌رسان بوده است که این مسئله از شکل‌گیری ائتلاف‌ها و انتخابات حزبی جلوگیری کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از این وزن‌کشی‌های سیاسی به دلیل سهم‌خواهی، در انتخابات صورت می‌گیرد گفت: به عنوان مثال اگر قرار است لیستی در تهران از سوی جناحی برای انتخابات تهیه شود و افراد درون آن لیست به دنبال رسیدن به اهداف متعالی کشور هستند، دیگر نباید به اینگونه موارد اهمیتی دهند. اما اگر افرادی که می‌خواهند در یک ائتلاف کنار هم قرار گیرند و مرتبا بگویند که وزن من سنگین‌تر از وزن دیگری است، قطعا ماهیت اینگونه رفتار به سهم‌خواهی منتج خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، انتخابات ، وزن کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار