سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقیمی:

معتمدین هیأت‌های نظارت اقلیت‌های دینی امروز انتخاب می‌شوند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: معتمدین هیأت‌های نظارت اقلیت‌های دینی امروز انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه نشست انتخاب هیئت اجرایی اقلیت‌های مذهبی که بعد از ظهر امروز(سه شنبه) در فرمانداری تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جامعه کلیمیان، زرتشتیان، ارامنه شمال و جنوب هر کدام یک نماینده و ارامنه و آشوریان دو نماینده در مجلس دهم خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اقلیت‌های مذهبی در مجموع 5 نماینده در مجلس آینده خواهند داشت، افزود: جلسه هیئت اجرایی از سوی اقلیت‌ها امروز برگزار می‌شود، در این جلسه 30 نفر حضور دارند و معتمدین هیئت نظارت با حضور هیئت نظارت هر شهرستان انتخاب می‌شوند.

مقیمی با بیان اینکه اقلیت‌های مذهبی در کشور همانند دیگر داوطلبان فعالیت‌هایشان را انجام می‌دهند، ادامه داد: آنها در بحث تبلیغات طبق قوانین کشور عمل می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: تعداد نمایندگان اقلیتهای دینی در مجلس به نسبت جمعیت آنان مطلوب است البته باید از خود اقلیت‌ها در این رابطه سوال کرد، ولی بنده مطلع هستم که آنان از این موضوع رضایت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه نمایندگان اقلیت‌های مذهبی همواره در سطح جهانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده‌اند، گفت: این امر بخاطر ارتباط بسیار خوب اقلیت‌های مذهبی با جمهوری اسلامی ایران و امکانات مناسب آنها بوده است

مقیمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با نگاه دولت به اقلیت‌های مذهبی گفت: نگاه دولت تدبیر و امید به اقلیت‌ها و حقوق آنها، نگاهی پویا، عملگرا و آینده‌نگر است.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: پیش‌بینی سِمت دستیاری ویژه برای رئیس جمهور از اقلیت‌های مذهبی نشان از اهمیتی است که نظام جمهوری اسلامی ایران برای اقلیت‌های مذهبی قائل است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
برچسب ها: انتخابات ، مقیمی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.