عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: برای شکل‌گیری گردش نخبگان باید نیروهای جدید وارد مجلس آینده شوند.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی فرنیان عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با حضور در محل ثبت نام داوطلبان در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط کشور نیازمند تغییر و تحول است از این رو باید برای شکل‌گیری گردش نخبگان نیروهای جدید وارد مجلس شوند.

وی در خصوص اختصاص 15 الی 20 درصدی سهمیه اصلاح‌طلبان برای جوانان در مجلس آینده گفت: این مذاکرات حدود سه ماه است که در حال برگزاری است از این رو مذاکراتی بین دبیران کل احزاب و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان صورت گرفته و اکثریت اصلاح‌طلبان سهمیه 15 الی 20 درصدی برای جوانان در لیست‌های انتخاباتی در نظر گرفته‌اند.

فرنیان در خصوص سرلیستی شخصیت‌هایی مانند لاریجانی و ناطق نوری برای جریان اصلاح‌طلبی‌، گفت: سرلیستی این افراد از سوی مجموع اصلاح‌طلبان مطرح نبوده و فقط یک حزب خاص این مسئله را دنبال کرده است لذا طبیعتا چنین اتفاقی نخواهد افتاد و نمی‌توان رویکرد یک حزب خاص را ملاک قرار داد.

وی افزود: اگر شورای سیاست‌گذاری اصلاحات سرلیستی داشته باشد از بدنه خود انتخاب خواهد کرد البته ممکن است حمایت‌هایی از این افراد صورت گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در پاسخ به درباره اظهارات محسن هاشمی مبنی بر اینکه تا زمانی که پدرش رئیس بود مجلس در رأس امور قرار داشت، گفت: جایگاه مجلس به فرد خاص و ریاست افراد مربوط نمی‌شود که عده‌ای بگویند چون رئیس مجلس فلان شخص است،‌ مجلس جایگاه خود را از دست داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اثرگذاری مجلس کمرنگ شده است اما می‌توان با بالابردن سطح تخصص در مجلس این مسئله را سامان داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.