سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کسب رتبه دوم کشوری آذربایجان شرقی با هوشمند سازی 11 هزار کلاس درس در مدارس

معاون نیروی انسانی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورشآذربایجان شرقی از کسب رتبه دوم کشوری این استان در طرح هوشمند سازی مدارس درسال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛ صمدیان با بیان ضرورت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات وهوشمند سازی مدارس در استان افزود:از تعداد 6 هزارو 2مدرسه در آذربایجان شرقی 3هزارو825 مدرسه و در مجموع 11 هزارکلاس درس هوشمند سازی شده که بر اساس ارزیابی مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش کشور، استان آذربایجان شرقی در رتبه دوم کشوری در این طرح قرار دارد.

وی به سطوح مختلف هوشمند سازی مدارس بر مبنای تکنولوژی اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی مدارس دارای 5 سطح است که این سطوح شامل نیمه الکترونیک ، الکترونیک ،نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته است.

معاون نیروی انسانی و پژوهشی آموزش و پرورش همچنین گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در طرح هوشمند سازی وجود پنج مولفه زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات، ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر، برخورداری از معلمان آموزش دیده درحوزه فناوری اطلاعات، مدیریت مدرسه توسط سیستم یکپارچه و محیط یاددهی – یادگیری مبتنی بر محتوای چندرسانه ای ضروری است.

صمدیان خاطرنشان کرد: سطح مدارس در برخورداری و توان بکارگیری متفاوت است به طوریکه تجهیزات به کار رفته شامل لپ تاپ، کامپیوتر رومیزی، ویدئو پروژکتور، برد هوشمند، چاپگر، اینترانت، نرم افزارهای آموزشی چندرسانه ای، نرم افزارهای تولید محتوای الکترونیکی و کاربردی می باشد.

وی همچنین افزود: حدود 2هزارو800 مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات وصل شده که در شهرها مشکل زیرساخت وجود ندارد.

معاون نیروی انسانی و پژوهشی آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات مدارس استان به اتصال شبکه اینترانت ملی گفت: بخشی از روستاهای استان به اینترانت ملی متصل نیستند بطوریکه در شهرها و روستاهایی که امکان اتصال به شبکه ملی اطلاعات از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان انجام شده باشد مدارس تمامی آن شهرها و روستاها نیز به شبکه ملی اطلاعات وصل می شوند.

وی درخصوص اعتبارات تخصیص یافته به طرح هوشمند سازی مدارس بیان کرد:بیشتراعتبارهوشمندسازی مدارس از محل اعتبارات متمرکز وزارتی و درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان و منابع داخلی تامین می شود .

صمدیان تصریح کرد: در اجرای طرح هوشمند سازی مدارس استان فرمانداری ها، شهرداری ها، نهادهای دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، و مردم خیر و نیکوکار همکاری داشتند اما با تاسیس اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان این کمک ها متوقف شده است .
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.