سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا 10 سال آینده تکنولوژی لیزر به دانش آکادمیک مجهز می شود

دبیر علمی کنگره لیزر پزشکی گفت: متأسفم که لیزر در کاربردهای ساده خلاصه شده است، حیف که لیزر به اندازه حوزه پوست کوچک است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، رضا فکر‌آزاد رییس مرکز تحقیقات لیزر و وزیر کنگره لیزر پزشکی بیان کرد: متأسفم که لیزر در کاربردهای ساده خلاصه شده است، حیف است که لیزر به اندازه حوزه پوست کوچک است.

برنامه‌ای در قالب یک تیم 70 نفره در ده رشته در حال تدوین است تا بتواند برای ده سال آینده راهکاری ارائه دهد که دانش لیزر به صورت آکادمیک وارد کشور شود، زیرا یکی از مشکلات این حوزه این است که تکنولوژی بدون دانش آکادمیک وارد شده است.

وی با اشاره به محرومیت بیماران به دلیل به روز نبودن اطلاعات در حوزه لیزر پزشکی عنوان کرد: مردم تصور می‌کنند که لیزر یک درمان خارق‌العاده است در صورتی که از این روش درمانی باید در کنار سایر روش‌ها استفاده شود.

فکرآرا در پاسخ استفاده از لیزر در سرطان اظهار کرد: دو سال پیش در کنگره هشتم لیزر محور اصلی نقش لیزر در درمان سرطان بود. امسال هم برای 40 انجمن نامه فرستاده‌ایم تا در کنگره سالیانه لیزر شرکت کنند اما طبیعتاً‌ همواره در مقابل تکنولوژی‌های جدید مقاومت می‌شود.

وی در مورد میزان شکایات حوزه لیزر پزشکی تصریح کرد: تا دو سال گذشته گزارشی از تعداد آمار نگران‌کننده و افزایش شکایات به حوزه لیزر پزشکی نداشته‌ایم این در حالی است که لیزر پزشکی هر روز گسترده‌تر می‌شود بنابراین باید علت عدم شکایات آسیب‌شناسی شود. البته نظارت هزینه اجرایی اجرایی یک قانون نیست و نقش فرهنگ را نباید از یاد برد.

دبیر علمی کنگره تازه‌های لیزر پزشکی با بیان این که رسالت انجمن‌ها، تدوین، توسعه و بست دانش است اذعان کرد این کنگره سعی دارد متدودهای درمانی نوین و عوارض را مطرح کند تا پیشگیری از عوارض بهتر انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم تغییر نگرش افراد جامعه گفت: اگر بتوانیم نگرش مردم را نسبت به تکنولوژی متوازن کنیم مسلماً همکاران پزشک هم از مسیر خارج نخواهند شد و دغدغه‌های فعلی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.