سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمود هنرمندانه یک مسئولیت اجتماعی

هنرمندی از باب مسئولیت اجتماعی، هنرمندانه زوال طبیعت به دست ما را به تصویر کشیده است.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نمایشگاهی  با عنوان «ما همه سهمی از زمین هستیم» 20 اثر تصویرسازی از پدرام کازرونی ارائه می‌شود.
 
این هنرمند در آثارش، نگاهی  تصویری به  موضوع زیست بوم انسان و جانداران کره زمین  داشته و سعی در بازخوانی این مهم در دنیای تخیل و ذهنیات تجسمی خود داشته است تا به اهمیت طبیعت و حیات وحش پرداخته و انسان معاصر را به تفکر و نگرشی دوباره به ضرورت جلوگیری از زوال آنها از طریق مسولیت اجتماعی هنرمندانه تاکید نماید.

در بخشی از یادداشت نمایشگاهش آمده:

در دنیایی که سرعت قطع درختان بیشتر از کاشت درختان است، سرعت صید ماهی ها بیش از روند باززایی آنهاست، سرعت مصرف آب شیرین زیرزمینی بیشتر از بارش است وسرعت انتشار کربن بیشتر از جذب آن است، برای هرکس موجود زنده ای غیر ممکن خواهد بود و باید مطمئن بود که  نابودی  فاصله ای ندارد. در دنیایی که اگر جانوران نباشند، گیاهی نخواهد بود و اگر گیاهی نباشد حیاتی نخواهد بود.

در سال2011 پژوهشگران باغ وحش سان دیه گو با به وجود آوردن «باغ وحش منجمد» و ذخیره سلول های بنیادی ده هزار گونه جانوری تا به امروز سعی در جلوگیری از نابودی جانوران در حال انقراض هستند. پژوهشی که هنوز امکان عملی شدنش در زمان حال ممکن نیست؛در خوشبینانه ترین حالت اجداد ما حیواناتی اندک در پشت قفس های مدرن و پیشرفته ای ببینند که هم جانور وهم باغ وحش زاده صنعت و مدرنیته ای خواهد بود که امروزه از مهم ترین عوامل انقراض بشمار می آید.

این نمایشگاه روز چهارشنبه 2 دی ساعت 16 تا 19 در نگارخانه مریم گشایش می یابد و برای بازدید تا 13 دی ساعت 10 تا 18 به استثنای ایام تعطیل دایر خواهد بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.