سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت نام اعزام به عتبات از فردا

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت‌نام دانشگاهیان برای اعزام به عتبات از فردا اول دی‌ماه در سایت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌السلام و المسلمین سید محمدرضا فقیهی در نشست خبری صبح امروز ثبت نام عتبات دانشگاهیان، از افزایش کاروان‌های اعزامی به عتبات و همچنین شرایط جدید برای دختران مجرد خبر داد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهی چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات را به این صورت معرفی کرد. ثبت نام در دوره گذشته از 19 مرداد شروع و تا پایان آبان ادامه پیدا کرد. 800 هزار از دانشجویان ، استاتید و کارمندان در این دوره اعزام شدند. که 189 کاروان داشتیم و ارزیابی‌هایی که در این کاروان‌ها انجام شد 41 درصد خانم و 59 درصد آقایان 60 درصد افراد شرکت‌کننده مجرد و 40 درصد متأهل و همچنین از نظر تحصیلات 61 درصد کارشناسی، 21 درصد کارشناسی ارشد، 7 درصد دکتری، 8 درصد کاردانی، 74 درصد برای اولین بار به  عتبات عازم شدند و 26 درصد برای چندمین بار، 91درصد در جلسات قبل از سفر حضور داشته‌اند 79 درصد بسته‌های فرهنگی را دریافت کردند که بیش از یک سوم این افراد در مسابقات فرهنگی شرکت کردند. همایش‌ها و نشست‌هایی در بین‌الحرمین داشته‌ایم که در نجف اشرف و کربلا به صورت گروهی انجام شد.

حجت‌السلام و المسلمین سید محمدرضا فقیهی از شرایط جدید برای دختران مجرد در چهاردهمین اعزام دانشجو خبر داد و افزود: ثبت نام این دوره از یک دی ماه تا هفتم دی ماه ادامه خواهد داشت. و دانشجویان متأهل و مجرد به صورت گروهی و رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید به صورت کاروان‌های جداگانه اعزام می‌شوند. در روز ولادت پیامبر اکرم (ص) در این دوره هزار کاروان اضافه می‌شود و 11500 نفر به عتبات اعزام می‌شوند. از ویژگی‌های کاروان دانشجویی این دوره می‌توان به 15 مورد اشاره کرد. جوان بودن، همراهی روحانی با تمامی کاروان‌ها، حضور عوامل ستاد در کربلا و نجف، حضور و استقرار مداح در کربلا و نجف، قرائت دسته‌جمعی سرود در بین‌الحرمین ، تصویربرداری از برنامه‌های فرهنگی و جمعی، زیارت دوره‌ای ویژه‌ای نجف اشرف، مسابقات فرهنگی، ارائه وام یک میلیونی از بانک ملت با سود 4 درصد با روند سپرده‌گذاری در این دوره سعی خواهد شد تسهیلات بهتری برای ارائه وام به دانشجویان عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر جلسات آموزش قبل از سفر همایش و ارسال بسته‌های فرهنگی قبل و بعد سفر را نیز خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سفر زمینی هزینه 970 هزار تومان و هوایی یک میلیون و پانصد هزار تومان در هتل نزدیک نجف و کربلا خواهد بود. در این دوره دانشجویان دختر به صورت هوایی اعزام خواهند شد سفر هوایی 7 روزه است و داشتن همراه برای دانشجویان دختر در این دوره اجرا نمی‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.