سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

باید روشهای جدید را جایگزین روش های سنتی در شهرداری اصفهان کرد

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان،گفت: با وجود توسعه فعالیت شهرداری ها و افزایش جمعیت شهری هنوز مهم ترین روش های تصمیم شهرداری به روش سنتی است که عمدتا مبتنی بر عوارض ساخت و ساز است.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامحسین صادقیان گفت:در کشور ما بدون ایجاد زیر ساخت های مورد نیازمدیریت واحد شهری و بدونه تامین منابع مالی مورد نیاز بسیاری از وظایف مدیریت واحد شهری در سبب مطالبات مردم از شهرداری ها قرار گرفته است و علی رغم توسعه فعالیت شهرداری ها و افزایش جمعیت شهری هنوز مهم ترین روش های تصمیم شهرداری به روش سنتی است که عمدتا مبتنی بر عوارض ساخت و ساز می باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه این نوع درآمد در شرایط مختلف سیاسی و اقتصادی دچار نوسانان های شدید می شود اظهار داشت:این نوع در آمدهمچنین باعث افزایش واگذاری در شهر بدونه در نظر گرفتن زیر ساخت های لازم و همچنین افزایش مضراتی نظیر آلودگی هوا ، ترافیک،کمبود فضاهای خدماتی می گردد که مدیریت شهرداری بایستی دنبال تامین منافع مالی در مرتفع کردن آنها باشد.

صادقیان با اشاره به تدوین بودجه سال 95 و سند اصفهان 1400خاطر نشان کرد:هزینه ارائه و توسعه شهر گامی است بر دوش مدیریت شهرداری که بایستی با تدبیر آن را تامین نمایدو تحولی در ساختار تامین مالی شهرداری به عنوان یک رویکرد اساسی پیگیری شود.

رئیس کمسیون بهداشت و سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان لازمه ی عبور از روشهای سنتی تامین مالی شهرداری وتغییر در باورشورای اسلامی شهر دانست و بیان کرد:مهمترین الزامات این رویکرد شناخت مدیران شهرداری از ابزارها و روشهای نوین تامین منابع مالی و تدبیر جهت ایجاد زیر ساخت های لازم در این خصوص از جمله اصلاح قوانین و مقررات مالی شهرداری و شفاف سازی در صورت های مالی و اجرای حسابداری تعهدی میباشد.

صادقیان گفت:مدیریت شهرداری باید جاذبه های لازم را برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در پیش ساخت های شهری از جمله حمل و نقل وتوسعه ی فضاهای تفریحی و ورزشی مهیا نماید.

وی تصریح کرد:جهت بررسی روشهای مختلف تامین منابع مالی و تدبیر جهت زیر ساخت ها و تسهیل در دسترسی به این منابع پیشنهاد می کنم حوزه ویژه سیاستگذاری وتامین مالی شهرداری اصفهان متشکل از مدیران ارشد مالی شهرداری ونمایندگان شورای شهر ومشاورین متخصص در این حوزه تشکیل گردد.

رئیس کمسیون بهداشت و سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان درپایان با اشاره به تدوین بودجه 95 خواستار تمدیدات لازم به منظور هم ترازی پرداخت حقوق و مزایای آتش نشان ها و پرسنل آتش نشانی شد.و از کمیته نام گذاری درخواست کرد که به پاس خدمات و ایثار این عزیزان خیابان یا میدانی به نام آنها در شهر اصفهان نام گذاری شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.