سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات هتلینگ و نوع درمان عامل تعرفه‌های متفاوت دندانپزشکان

تعرفه‌های متفاوتی که در بین دندانپزشکان مشاهده می شود، به خدمات هتلینگ و نوع درمانی که به بیمار ارائه می شود، بستگی دارد.

دکتر نوید ناصری رئیس دانشکده دندانپزشکی آزاد شیراز در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه دندانپزشکان به تعرفه های دریافتی خود تمام هزینه های جاری مطب و مواد مورد استفاده دندان را اضافه می کنند؛گفت : تعرفه های متفاوتی که در بین  دندانپزشکان مشاهده می شود به خدمات هتلینگ و نوع درمانی که به بیمار ارائه می شود، بستگی دارد لذا در اغلب موارد هزینه های جاری مطب را بروی هزینه های دریافتی از بیمار، لحاظ می کنند.

 وی همچنین با اشاره به تنوع در درمانهای دندانپزشکی اذعان داشت : مینای لوکس بودن یا نبودن یک خدمت این است که در صورت عدم ارائه آن مشکلی برای سلامتی بیمار بوجود نیاید و اگر این مسائل وجود داشته باشد،قاعدتا باید درمان انجام شود.

عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به اینکه باید همواره شرایط کلی افراد را در پیشگیری و درمان بیماری در نظرداشته باشیم؛خاطرنشان کرد:اصولا سازمان های بیمه گر این موارد را در تعهدات خود لحاظ نکرده و این نوع خدمات را در گستره پوشش خود قرار نمی دهند.

دکتر ناصری به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و اذعان داشت:اگر طرح تحول در نظام دندانپزشکی بوجود آید؛بیمه ها نقش مهمی در تعهدات؛ میزان پوشش خدمات؛واقعی شدن تعرفه ها و همچنین پرداخت به موقع خواهند داشت.

وی یکی از پیشنهادات برای طرح تحول در کنار مجاب کردن بیمه ها به منظور گسترش خدمات بیمه ای  را واقعی کردن هزینه ها بر اساس نظام سلامت و پرداخت به موقع عنوان کرد و گفت:تمام بودجه های اولیه و تجهیزات دندانپزشکی در مراکز دولتی مهیاء شود و سپس خرید خدمت توسط دندانپزشکان صورت گیرد.

 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.