سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

وحدت حوزه و دانشگاه بسترساز ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه است

امام جمعه موقت گچساران گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بسترساز ارتقای فرهنگ اسلامی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، حجت الاسلام علیرضا صفایی در خطبه های نماز جمعه گچساران افزود:طلاب و دانشجویان پیشتازان عرصه علم و فن آوری هستند.
وی تصریح کرد: وحدت بین این دو قشر نخبه می تواند راهگشای توسعه کشور در تمام ابعاد باشد.

صفایی تبدیل دانشگاه ها به مراکز فراگیری مهارت های علمی و عملی تولیدمحور را تنها راهکار حل معضل بیکاری دانست.

وی در ادامه با یادآوری گوشه ای از عقاید اسلامی درباره تحکیم بنیان خانواده، بیان کرد: ترویج فرهنگ اصیل ناب محمدی (ص) در دانشگاه ها و نگرش دانش بنیان به این امر برای کاربردی کردن قوانین اسلامی در کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است.

وی اهمیت انجام پژوهش های علمی برای عملی کردن احکام دینی در جامعه اسلامی را یادآور شد و اظهار کرد: دانشگاه ها و حوزه های علمیه می توانند با تولید علوم و فن آوری های جدید و پربار یاری دهنده مسئولان در کاهش آسیب های اجتماعی باشند.

صفایی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور گفت: مردم با انتخاب شایسته ترین افراد در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به توسعه کشور کمک کنند و  انتخاب افراد براساس نگرش های قومی و گروه های سیاسی را آفت مجلسی مستقل و مقتدر ذکر کرد.

امام جمعه موقت گچساران با یادآوری حضور پرشور مردم گچساران در تمام عرصه های سیاسی و اجتماعی پیشین گفت: امید است این انتخابات برگ زرین دیگری در تاریخ افتخار های مردم این خطه باشد.

صفایی در بخش دیگری از سخنانش جنایت های ارتش نیجریه در مردم بی دفاع این کشور را محکوم کرد گفت: این اقدام وحشیانه ارتش نیجریه که موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم مسلمان آفریقا شد، دنیای اسلام را عزادار کرده است.

انتهای پیام /پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.