سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آمادگی صدا وسیمای مرکز اصفهان برای ترویج فرهنگ وقف

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان از برنامه سازی شبکه استانی اصفهان برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان  در همایش وقف و رسانه با اشاره به اینکه نقطه اوج اسلام در ایران تشیع و نقطه اوج تشیع در اصفهان است، گفت: ریشه‌های وقف، فرهنگ و هنر مذهبی در اصفهان به خوبی دیده میشود وبا نگاهی به دوران سلجوقیان در میابیم که بزرگترین وقف های ایران تا به امروز در اصفهان به ثبت رسیده است.

مسعود احمدی افزادی افزود: در دنیای امروز که هزاران شبکه در حال تخریب عقاید و پایه افکار دینی هستند، تنها کشوری که توانسته در مقایسه با دیگر کشورهای جهان در مقابل هجمه رسانه‌ای و فرهنگی مقاومت کند، جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، گفت: اگر امروز بیشترین موسسه و ادارات اوقاف را در این استان داریم نشان از زنده‌بودن روح وقف و تشیع در بین مردم می باشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان تصریح کرد: اگر به زمینه وقف نگاه کنیم، متوجه می‌شویم قسمت عمده آثار اسلامی و معماری در اصفهان است و اگر این آثار هنوز زنده است علت آن جاری بودن وقف در زندگی مردم است.

احمدی افزادی افزود: اگر امروز پایبندی به اعتقادات و ارزش‌ها در اصفهان در سطح بالایی در مقایسه با دیگر شهرها قرار دارد، به علت وجود همین بقاء متبرکه است که مردم با آن زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: سه وجه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در وقف بسیار حائز اهمیت است که اگر بتوانیم وقف فرهنگی را در زمینه اجتماعی توسعه دهیم، بسیاری از مشکلات در حوزه خانواده، جوانان و زنان و... حل خواهد شد و ما را به سمت یک استحکام اجتماعی سوق می‌دهد.

احمدی افزادی اهمیت وقف در مقوله فرهنگ و رسانه را مهم ارزیابی کردو افزود: در دنیای پیچیده امروز که رسانه‌ها هر روز به عقاید وباورهای مردم حمله می‌کنند و هزاران شبکه در حال تخریب عقاید و پایه افکار دینی هستند، تنها کشوری که توانسته در مقایسه با دیگر کشورهای جهان در مقابل هجمه رسانه ای و فرهنگی بیگانگان مقاومت کند، جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان گفت: این مقاومت و توانایی نه تنها مردمی بوده بلکه فرهنگ تشیع و جان‌مایه ی تفکر ولایی پشت آن ایستاده است .

احمدی وقف را یکی از داشته‌ها و سرمایه‌های کشور در مقابل تهاجم فرهنگی دانست و بیان کرد: رسانه ملی در استان اصفهان به‌عنوان قدیمی‌ترین رسانه آمادگی خود را به منظورترویج وقف فرهنگی ، جهت معرفی این سرزمین اسلامی و جهان تشیع اعلام می دارد.

وی در پایان اظهار داشت: امروز شبکه های مجازی حملات جدی و یورش بی رحمانه ای را به پیکره ی فرهنگ کشورمان وارد کرده است و از اهالی رسانه خواستار شد تا با طراحی وقف و نذردر حوزه ی رسانه با ساخت پویانمایی،مستند، اجرا در اماکن متبرکه، فرهنگ کشورمان را در برابرحملات رسانه ای و هجمه های دشمن بیمه نمایند.  

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.