سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

میدان قدیمی ارگ کرمان، پیاده‌راه می‌شود

شهردار کرمان از تبدیل شدن اطراف میدان«توحید»(ارگ) به پیاده راه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری، علی بابایی در حاشیه بازدید استاندار کرمان از روند بازسازی و مرمت بازار بزرگ و پروژه‌های شهری که با حضور معاون عمرانی و معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم میدان توحید را به پیاده‌راه تبدیل کنیم.

وی افزود: به همین منظور و به جهت بهبود عبور و مرور شهری در این منطقه، به دنبال بازگشایی مسیر گلبازخان هستیم که یکسری اقدامات در راستای تملک این محدوده توسط شهرداری صورت گرفته است.شهردار کرمان گفت: محور «ایرانمنش - فتحعلی‌شاهی» پس از 20 سال بازگشایی خواهد شد.

مهندس بابایی تصریح کرد: با حمایت استاندار و با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی، سازمان عمران و مسکن‌سازان، ساخت محور «ایرانمنش - فتحعلی‌شاهی» پس از مدت‌ها ادامه خواهد یافت و این مسیر بازگشایی می‌شود.
وی با بیان اینکه تعدادی اثر تاریخی که در محدوده‌ی این مسیر قرار دارند، به موزه و اماکن تفریحی تبدیل می‌شوند، افزود:با بازگشایی این مسیر، محدوده خیابان "شریعتی" از سه‌راه «شهیدچمران» تا میدان «شهدا» پیاده‌راه خواهد شد.
شهردار کرمان همچنین با اشاره به بدنه‌سازی بازار بزرگ گفت: شهرداری به تنهایی کار بدنه‌سازی بازار کرمان را انجام نداده و لازم بود تاسیسات بازار از جمله برق و مخابرات جابه‌جا و دوربین‌های مداربسته و دربهای مغازه‌ها نصب می‌شد که با کمک دستگاه‌های مربوط و اصناف، بخشی از کار که بسیار انرژی‌بر بود انجام شده است.
مهندس بابایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، بدنه‌سازی بازار در حال انجام است و هر شب از 9 شب تا صبح، کار بدنه‌سازی انجام می‌شود، افزود: طبق قولی که داده‌ایم، تلاش می‌کنیم بدنه‌سازی بازار تا عید نوروز به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدامات، تحرک قابل توجهی در بافت تاریخی شهر کرمان انجام شده و فضای شهری مطلوبی پیدا می‌کند که می‌تواند مورد استفاده‌ی شهروندان کرمان و میهمانان و گردشگران قرار گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: میدان ، ارگ ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.