سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

کاهش ذخایر خونی در خرسان رضوی

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی از کاهش ذخایر خونی با شروع فصل سرما در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ اسلامی افزود: با شروع فصل سرما و برودت هوا با کاهش مراجعه مردم مواجه هستیم و از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) دعوت می شود تا با حضور در پایگاه ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به خون همیشه هست و یک بار اهدای خون کافی نیست، گفت: پایگاههای اهدای خون مشهد هر روز به غیر از ایام تعطیل از ساعت 7:45 دقیقه صبح تا 12:45دقیقه ظهر آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی افزود: همچنین پایگاه های امام رضا(ع) واقع در خیابان دانشگاه و پایگاه امید واقع در خیابان شیرازی نبش شیرازی 3 مجتمع تجاری اداری امید طبقه منفی 1 از ساعات 14:30 الی 18:30 نیز آماده پذیرش اهداکنندگان می باشد.

اسلامی با تاکید بر نیاز به همه گروههای خونی، گفت: شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از 50 کیلوگرم، سن بین 18 تا 60 سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت 8 هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه 3 بار و برای آقایان سالانه 4 بار، پرهیز ار رفتارهای غیر بهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

خاطر نشان می شود داوطلبان اهدای خون هنگام مراجعه به پایگاه ها کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.