وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامگذرای روزی به نام سربداران در سالنامه رسمی کشور را ضروری دانست و بر پیگیری آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه کنگره بین المللی سربداران برلزوم پیگیری نامگذاری روزی به نام سربداران در سالنامه رسمی کشور تاکید کرد و گفت: این اقدام نخست باید در شورای فرهنگ و عمومی شهرستان، استان و کشور به تصویب برسد، و پس از طی این مراحل به شورای انقلاب فرهنگی ارسال شود.

علی جنتی با بیان اینکه ثبت روز سربداران در سالنامه رسمی کشور را پیگری می‌کنیم، گفت: باید ببینیم که شورای فرهنگ عمومی و انقلاب فرهنگی کشور چه اقدامی را برای ثبت روزی را در سالنامه یا در حاشیه آن انجام می‌دهد.

وی با اشاره به نقش کهن سربداران در تاریخ ایران، افزود: مهم‌ترین اقدامی که در جهت نشان دادن این قیام در کشور صورت گرفته است ساخت سریال سربداران در دهه 60 بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید تلاش بیشتری برای نشان دادن ابعاد مختلف این قیام صورت پذیرد، تاکید کرد: امروز در دوره ای قرار داریم که دشمن در حال نشر تفکر سلفی‌گری و وهابی‌گری در جهان است و اشاعه فرهنگ حاکم بر نهضت سربداران می تواند در ترویج فرهنگ تشیع در جهان اسلام نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.