سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

اردبیل میزبان کنگره بین المللی تفکر و پژوهش دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دومین کنگره بین‌المللی تفکر و پژوهش دینی همراه با آیین اختتامیه و اهدای جوایز به برترین‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام مهدی ستوده با یادآوری اینکه رویکرد جهان اسلام به دین و دین‌پژوهشی برای دستیابی به مبانی اصیل دینی با جایگاه و اهمیت ویژه مورد توجه و مدنظر است، افزود: این امر یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و از این رو درک و اثبات گزاره‌های دینی روش‌های فکری متنوعی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه برای مصون ماندن از برداشت‌های غلط و تفسیر انحرافی از دین شایسته است به تناسب نوع مسائل از روش‌های عقلی و استدلالی، نقلی و تاریخی، تجربی و شهودی، فقهی، تفسیری و حدیثی استفاده شود، گفت: راهکارها و روش‌های متعددی در ارائه نظریه‌های دین‌پژوهان وجود دارد که یکی از این روش‌ها برگزاری نشست‌های عالمانه با حضور اندیشمندان و صاحبنظران دینی است.

وی با بیان اینکه محورهای اصلی کنگره تفکر و پژوهش دینی در 11 حوزه شامل ادیان و مذاهب، دفاع و مقدس و معنویت، طب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، بیداری اسلامی، ‌اقتصاد و مدیریت اسلامی، تبلیغات رسانه و ارتباطات دینی، جامعه‌شناسی دینی، حقوق اسلامی، هنر و معماری دینی و همچنین محورهای آزاد تعیین شده است، افزود: آثار رسیده داوری شده‌اند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.