سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اختصاص اعتبار برای توسعه گلخانه های خراسان رضوی

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه گلخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مجتبی مزروعی ظهر امروز در نشستی خبری گفت: امسال و پارسال 52.5 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون اعطا شد که نتیجه آن منجر به رشد 16 درصدی شده و در گذشته 34 درصد کشت مکانیزه داشتیم که اکنون این مهم با این رشد قابل توجه همراه بوده است.

وی با بیان اینکه کاهش سطح زیر‌کشت و افزایش تولید به‌روز و مناسب در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: پارسال 14‌هزار هکتار آبیاری تحت فشار با اعتبار 50 میلیارد تومان داشتیم و امسال اعتبار 117 میلیارد تومانی مصوب شده که این میزان را به 30 هزار هکتار افزایش خواهد داد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی استانی جهاد کشاورزی 2 برابر شده و اعتبارات ملی آن هم رشد قابل توجهی داشته است، افزود: برای باغات ناچار به توسعه کشت گلخانه‌ای هستیم و 300‌میلیارد تومان اعتبار در این راستا در نظر گرفته شده و تلاشمان این است سطح توسعه کشت گلخانه‌ای را بالا ببریم، همچنین این کار از نظر مصرف آب، کیفیت محصول، میزان انرژی و غیره بسیار به صرفه‌تر بوده است.

مزروعی گفت: پارسال 5 هزار تن سهمیه جو داشتیم که با تلاش صورت گرفته به میزان 50 هزار تن جذب شد و 40 درصد جو کشور از خراسان رضوی خریداری شد و جو به صورت 6 ماهه و بدون سود و کارمزد در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نیازمند حمایت مسئولان بوده است، بیان کرد: اگر بخش کشاورزی مورد حمایت مسئولان باشد و سرمایه‌های مکفی را داشته باشیم نه تنها بحران آب نداریم، بلکه سالیان سال از نعمت‌های خدادادی بهره‌مند خواهیم شد و منافع ارتقاء بهره‌وری برای آحاد جامعه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تأکید بر‌اینکه اقدامات مناسبی جهت تأمین میوه مورد نیاز مردم در شب یلدا صورت گرفته، گفت: در بحث میوه شب یلدا با همکاری سازمان حمایت از حقوق تولید‌کننده و مصرف‌کننده بیشترین محصولات مصرفی مردم در این شب شناسایی شده تا میوه‌های مورد نیاز شب یلدا به میزان کافی تأمین شود و با قیمت مناسب در اتیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: زعفران خراسان محصولی شناخته شده در کشور و جهان است و جایگاه اقتصادی ویژه‌ای برای بخش کشاورزی در تمامی حوزه‌ها دارد و باید تشکیلات و مدیریتی قوی در حوزه زعفران داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه افزایش صادرات و کاهش واردات در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از اقلام روغن وارداتی روغن بوده که به دنبال کاهش واردات این محصول هستیم و پرورش زیتون نیز مورد تأکید واقع شده و یکی از برنامه‌هایمان توسعه باغات زیتون خراسان رضوی بوده است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.