سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوابیه آب منطقه‌ای تهران به آبگیری سد نمرود

آب‌منطقه‌ای استان تهران در واکنش به گزارشی در خصوص آبگیری سد نمرود و خشک شدن رودخانه نمرود در این خبرگزاری جوابیه ای را ارائه کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آب‌منطقه‌ای استان تهران در واکنش به گزارشی با عنوان " رودخانه‌ای که خشک شد و روستائیانی که گرفتار شدند"در تاریخ  13 آذر ماه 1394 در این خبرگزاری جوابیه ای را ارائه کرده است.

در متن این جوابیه آمده است: 1- موضوع آبگیری سد نمرود صحیح نبوده و منحصرا هدایت ورود آب از تخلیه کننده تحتانی به ورودی آبگیر و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و اطلاع‌رسانی در منطقه صورت گرفته و جریان آب در رودخانه قطع نگردیده و بر اساس گزارش ایستگاه نمرود دبی رودخانه در هیچ مقطعی کمتر از 2 متر مکعب در ثانیه نبوده است.

2- جریان آب رودخانه نمرود در مسیر روستاهای مورد اشاره به هیچ عنوان قطع نگردیده و با احداث و تکمیل سد، تامین آب اراضی کشاورزی مورد اشاره با تضمین بیشتری نسبت به گذشته انجام خواهد گردید.

3- علی‌رغم اینکه مجموعه پرورش ماهی تهران قزل‌آلا هیچ‌گونه حق آبه‌ای از رودخانه نمرود ندارد ولی با بازدیدهای صورت گرفته هیچگونه تلفاتی در مجموعه فوق بابت مانور دریچه‌ها صورت نگرفته و مشکلات پیش آمده ناشی از اتصالات تابلو برق بوده است که در گزارش تصویری مورخ 94/09/07(خبر 20:30 واحد مرکزی خبر) نیز مورد تاکید و تایید قرار گرفته است.

4- با احداث و تکمیل کامل سد نمرود نه تنها وضعیت کنونی زیست‌محیطی، فضای سبز و کشاورزی پایین دست صدمه نمی بیند بلکه 120 میلیون متر مکعب آب تنظیم شده و مطمئن در مسیر رودخانه رها گردیده و با تخصیص 10 میلیون متر مکعب به صنعت منطقه شاهد توسعه در این امر نیز خواهیم بود.

5- مطالعات کامل زیست‌محیطی احداث این سد انجام گردیده و به طور کامل مورد تصویب سازمان محیط ‌زیست کشور قرار گرفته است و به عبارت دیگر مطالعه و اجرای این سد با ملاحظات و رعایت کامل ضوابط فنی و زیست‌محیطی مورد عمل می‌باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.