سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کسب رتبه نخست در کشور با جذب 52 درصدی اعتبارات مکانیزاسیون در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 52 درصد جذب اعتبار مکانیزاسیون داریم که بیانگر این است که استان در زمینه توسعه بخش کشاورزی با همت و تلاش مدیران همچنان پیشرو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایرانی فام در جلسه منطقه ای ستاد گندم ، ضمن ارائه مطالب مهمی در خصوص کشت پائیزه تاکید کرد: کشاورزان و بهره برداران بذور مورد نیاز خود را از محل و موسساتی که دارای گواهی فعالیت معتبر از موسسه ثبت و گواهی بذر که یک موسسه قانونمند است تهیه نمایند چرا که بذور اصلاح شده دارای حداکثر کیفیت از نظر خلوص ژنتیکی و فیزیکی است که در صورت استفاده از این نوع بذور شاهد افزایش راندمان در واحد سطح خواهیم شد.

وی همچنین از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی خواست در راستای سیاستهای وزارت جهادکشاورزی در خصوص استفاده از بذور اصلاح شده از توزیع بذر توسط افراد سودجو یا موسسات فاقد مجوز فعالیت که گندم معمولی را در قالب بذر می فروشند جلوگیری نمایند.

ایرانی فام با بیان اینکه از نظر اعطای تسهیلات در زمینه خط اعتباری مکانیزاسیون چند سالی است که استان آذربایجان شرقی پیشرو بوده و در سال گذشته نیز با جذب 112 درصدی اعتبار و تسهیلات مکانیزاسیون رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است افزود: امسال نیز تاکنون 52 درصد جذب اعتبار مکانیزاسیون داریم که این امر بیانگر این است که استان ما در زمینه توسعه بخش کشاورزی با همت و تلاش مدیران و کارشناسان شایسته همچنان پیشرو است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: امسال طرحی در رابطه با انتقال یافته های تحقیقاتی در اراضی دیم در قالب فعالیتهای ساماندهی دیم زارهای کشور داشتیم که با موفقیت انجام شده و یک طرح مشترک با ایکاردا داریم که با توجه به گزارشات حاصله از شهرستانها به نحو احسن انجام یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود نیز ضمن ارائه گزارش مبسوطی از کشت پائیزه، نحوه و میزان تهیه و توزیع کودهای ازته و فسفاته و بذور اصلاح شده در شهرستان هشترود گفت: در این راستا شهرستان هشترود در تهیه و توزع بذر نسبت به سال گذشته از رشد 20 درصدی برخوردار بوده است.

کریمی اصل با بیان اینکه شهرستان هشترود در زمینه کشاورزی بالاخص در زراعت گندم با توجه به شرایط اقلیم مناسب و پتانسیل قوی از ظرفیت بالائی برخوردار است ادامه داد: در این راستا با برنامه ریزیهای ویژه این مدیریت در سال زراعی 94 – 93 در زمینه زراعت گندم و تولید این محصول استراتژیک رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.