سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

مشکل کم‌آبی در 40 روستای بروجرد

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد گفت: 40 روستای حوزه این شهرستان کم آبی را بیشتر لمس کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عبدالرضا عبدی عنوان کرد: عملیات لوله‌گذاری و نصب کنتور همه روستاهای تحت پوشش به منظور انتقال آب سالم به آنها بر عهده این شرکت است.


رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد با اشاره به اینکه برخی روستاهای این شهرستان در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی در پی با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند، ادامه داد: در برخی فصول سال کار آبرسانی به این روستاها با تانکر انجام می‌شود.


عبدی خاطرنشان کرد: نقش پرهیز از مصرف بی‌رویه آب و مدیریت مصرف آن در کاهش مشکل آب روستاهای شهرستان بروجرد بر کسی پوشیده نیست.
وی به معضل کمبود آب روستاهای شمال شهرستان بروجرد اشاره و تاکید کرد: آب این روستاها عمدتا از چاه‌ها و قنوات تامین می‌شود و در سال‌های اخیر پایین آمدن سطح آب‏های زیر زمینی مشکل کمبود آب در این روستاها را چند برابر کرده است.


عبدی با بیان اینکه اجاره چاه از روستاهای اطراف یکی دیگر از راه حل‌هایی است که برای تامین آب روستاهای با معضل کمبود آب استفاده می‌شود عنوان کرد: در فصول سرد سال تنها 4 روستا از طریق تانکر حمل آب آبرسانی می‎شوند، البته در فصل تابستان این آمار به مراتب چند برابری می‎شود.


رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد حجم آب هر سرویس انتقالی توسط تانکرهای این شرکت به روستاها در فصول گرم سال را 12 هزار لیتر خواند و تصریح کرد: این حجم آب از طریق آب شهری و با نصب علمک در برخی ایستگاه‌های آب تامین می‌شده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.