سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

رونمایی از نخستین خانه هوشمند در هرمزگان

در مراسمی با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری سیستم های کنترل هوشمند تحت شبکه (خانه هوشمند)ساخته متخصصان هرمزگانی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیرکل امورفناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از این محصول گفت: در حال حاضر شرکت های بزرگی از جمله سامسونگ در این زمینه وارد شده اند .

وی افزود: پارک های علم و فناوری باید با فناوری در حوزه های فناوری روزدر عرصه بین المللی رقابت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در حاشیه رونمایی از سیستم های کنترل هوشمند تحت شبکه(خانه هوشمند) با اشاره به اهمیت این محصول گفت: در عصر کنونی اینترنت اشیا(Internet of things) مورد توجه ویژه است از این رو متخصصان شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس به خوبی وارد این عرصه شده و بخشی از بازار را در اختیار گرفته اند.

علی فتی افزود: هوشمند سازی وسایل الکتریکی و الکترونیکی و کنترل انها روی بستر اینترنت و شبکه از طریق گوشی های همراه تبلت و کامپیوتر که به صورت کلی اینترنت اشیا(Internet of things) نامیده می شود که امروزه مورد توجه شرکت های بزرگی مانند سامسونگ ، ال جی و حتی گوگل قرار گرفته است .

وی گفت: شرکت فناوری هوشمند خلیج فارس تاکنون در پروژه های بزرگ ملی از جمله روبات انسان نمای سورنای ۳ که چندی پیش رونمایی شد، مشارکت داشتند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان افزود:این پارک به عنوان متولی اصلی حمایت از فناوری های استان هرمزگان تلاش کرده تا طرح هایی که در سطح ملی و بین المللی مورد توجه است را به اجرا در آورد.

علی فتی گفت: طبق پیش بینی هادر ده سال آینده این صنعت گوی سبقت را از صنعت تجارت الکترونیک می رباید و با استفبال جهانی روبرو خواهد شد.

وی افزود:خانه های هوشند ، ساختمان های هوشمند ، ماشین های هوشمند و در نهایت شهر هوشمند آینده این تکنولوژی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس گفت: این شرکت برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی ساخت سیستم های نظارت وکنترل تحت شبکه برای کنترل کلیه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی با قابلیت استفاده در منازل ، ادارات ، سالن های کنفرانس شده است که آن را به اختصار خانه هوشمند پی جی تیک(PGITIC-iHOME) نام گذاری کرده است.

علیرضا شیخ جعفری افزود:در خانه هوشمند سامسونگ شماباید تمام وسایل خود را از این شرکت خریداری نمایید اما در خانه هوشمند پی جی تیک شما می توانید هر وسیله ایی در خانه یا محل کار خود مانند تلویزیون کولر ضبط صوت، لامپ ها را از طریق گوشی همراه از هر کجای دنیا کنترل نمایید .

مدیرعامل شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس افزود: استفاده کنندگان از این وسیله حتی می توانند از طریق گوشی همراه درب منزل را باز کرده یا گلدان های منزل را آبیاری کنند.

وی گفت: در خانه هوشمند پی جی تیک یک سیستم امنیتی هوشمند در نظر گرفته شده است که هر گونه اتفاق را زمانی که شما در منزل نیستید به گوشی همراه شما گزارش می دهد.

این سیستم به صورت خود کار به سه روش اینترنت ، اس ام اس و شبکه وای فای داخل منزل با گوشی همراه شما ارتباط بر قرار می کند.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.