سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریاض: 34 کشور در ائتلاف اسلامی نظامی حضور دارند

وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان از تشکیل ائتلاف موسوم به ائتلاف اسلامی برای مقابله با گروه های تروریستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، محمد بن سلمان در کنفرانس خبری خود در ریاض درباره تشکیل ائتلاف موسوم به ائتلاف اسلامی نظامی با حضور 34 کشور برای مقابله با تروریسم گفت: اتاق عملیات مشترک در ریاض برای هماهنگی و حمایت از عملیات مقابله با تروریسم در همه نقاط کشورهای اسلامی تشکیل خواهد شد.

امروز همه کشورهای اسلامی به صورت انفرادی در حال مبارزه با تروریسم هستند و هیچ هماهنگی میان آنان وجود ندارد ولی گروه های تروریستی از فرماندهی یکپارچه برخوردارند. هماهنگی تلاش ها میان کشورهای اسلامی بسیار مهم است و از طریق این اتاق عملیات مشترک می توان راه های مقابله با تروریسم را در نقاط مختلف کشورهای اسلامی تقویت کرد.

می توان فعالیت های تروریستی داعش(گروهک تکفیری -صهیونیستی داعش) را در عراق و سوریه و همچنین فعالیت های تروریستی را در سینای مصر، یمن، لیبی،نیجریه،مالی،پاکستان و افغانستان مشاهده کرد و مقابه با فعالیت های تروریستی به تلاش های گسترده ای نیازمند است. از کشورهای اسلامی خواسته نمی شود از تصمیمات الزام آور پیروی کنند.

هر کشوری می تواند بر اساس توان خود در ائتلاف حضور داشته باشد. شکی در این نیست در این زمینه هماهنگی های بین المللی وجود خواهد داشت و با سازمان های بین المللی و کشورهای مهم در جهان این ارتباط برقرار خواهد شد. ما انتظار داریم همه کشورها و سازمان ها از این ائتلاف حمایت کنند. پس از رایزنی ها با کشورهای عضو ائتلاف، تصمیمات اتخاذ شده اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هدف این ائتلاف تنها علیه داعش است،گفت: خیر این گونه نیست. ما علیه هر سازمان تروریستی که تشکیل شود،اقداماتی را برای مقابله با آن اتخاذ خواهیم کرد. در حال حاضر ده کشور در حال برنامه ریزی برای ملحق شدن به این ائتلاف هستند.

ما از آنجا که بر تشکیل این ائتلاف در سریعترین زمان ممکن تاکید داشتیم از حضور سی و چهار کشور در این ائتلاف سخن گفتیم و به زودی دیگر کشورهای اسلامی به این ائتلاف ملحق خواهند شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.