سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا قاره اروپا قادر به مدیریت بحران مهاجران است؟

ورود خیل عظیم پناهجویان به اروپا توانایی این قاره برای مدیریت بحران مهاجران را محک می‌زند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتون پست، درحالیکه اروپا برای پذیرفتن موجی از پناهجویان آماده می‌شود، چالش‌های عظیمی پیش روی این قاره قرار می‌گیرد. در حال حاضر اروپا بدون معطلی و بدون هیچ برنامه مشخصی باید برای تهیه پناهگاه اقدام کند.

شرایط بسیار سخت است و بیش از یک میلیون نفر به آلمان  - مقصد مورد علاقه مهاجران در سال 2015- آمده‌اند. تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا -بویژه اروپای مرکزی- به وضوح از صدر اعظم آلمان -آنگلا مرکل- برای پذیرفتن پناهجویان در سپتامبر انتقاد می‌کنند. برخی نیز غیرعلنی و به طور پنهانی وی را مورد سرزنش قرار می‌دهند. 

علاوه بر تمام این مشکلات، مسئله برقراری امنیت پناهجویان نیز بسیار دشوار و مهم است. این پناهجویان طبق روند قانونی و معمول مهاجرت، درخواست خود را ثبت نکرده‌اند و از طریق مقامات تأیید نشده‌اند و بدون انجام مراحل پیش‌بینی شده  وارد کشور میزبان شدند. شناسایی پناهجویان جوانی که در این هرج و مرج بدون داشتن مدارک شناسایی وارد کشورهای اروپایی شده‌اند، چگونه ممکن است؟

همچنین پس از حملات تروریستی پاریس، وحشت از نفوذ عناصر گروه ترریستی داعش به خیل وسیع مهاجران رو به افزایش است. تعداد نیروهای اروپایی برای احراز هویت پناهجویان و مظنونین به ارتباط با این گروه تروریستی کافی نیست.

اروپایی که سالهای پس از جنگ را در صلح و آرامش به سر می برد، اکنون درگیر بحران دشواری شده و اقدامات امنیتی خود را افزایش داده است. باید منتظر باشیم و ببینیم این قاره چگونه بحران مهاجرت را مدیریت می‌کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.