پایگاه اینترنتی نیوز ویک در گزارشی به دلایل نزدیکی روسای جمهور روسیه و فرانسه در هفته‌های اخیر پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نیوز ویک در گزارشی به "نولان پترسون" نوشت: حزب راست افراطی "جبهه ملی" فرانسه که تحت حمایت مالی روسیه قرار دارد، در دور اول انتخابات محلی این کشور- 15 آذر- برگزار شد و 27.2 تا 30.8 درصد آراء را به دست آورد. این حزب در 6 منطقه از 13 منطقه فرانسه بیشترین آرا را به دست آورد. 

حزب جبهه ملی فرانسه از مخالفان سرسخت عضویت در اتحادیه اروپا و سیاست‌های مهاجرت این کشور است به همین دلیل از سوی جامعه جهانی چندان مورد استقبال قرار نگرفت. در این میان یک مقام دیپلماتیک است که توجهی به تحولات سیاسی داخلی فرانسه ندارد و آن کسی نیست جز "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه. مجله "لو پوان" هم متوجه نزدیکی بی‌سابقه پوتین به فرانسه شد و در شماره 3 دسامبر (12 آذر) گزارشی با این تیتر نوشت: "پوتین، دوست جدید ما" 

لو پوان نوشت: از 13 نوامبر و وقوع حملات تروریستی پاریس، پوتین به دوست عزیز و نزدیک فرانسه تبدیل شد. اوکراین؟ دیگر کسی به این کشور اهمیت نمی‌دهد؟ حمایت از "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه،؟ این موضوع هم چندان مهم نیست. لفاظی و تهدید علیه اتحادیه اروپا؟ نه... هیچکدام از این مسائل موجب نشد فرانسه اعمال و تفکرات گذشته روسیه را به یاد آورد. کاخ الیزه تمام مشکلات گذشته با روسیه را فقط به بهانه مبارزه با تروریسم از یاد برد. حالا مبارزه با داعش به هدف مشترک فرانسه و روسیه تبدیل شده است. برخی تحلیلگران معتقدند حوادث تروریستی پاریس موجب شد نه تنها سیاست‌های داخلی این کشور تغییر کند؛ بله موضعی متفاوت با گذشته در قبال روسیه در پیش بگیرد. برخی نیز اعلام کردند شعارهای انتخاباتی جبهه ملی فرانسه مبنی بر ممانعت از ورود پناهجویان سوری، با حملات تروریستی پاریس همزمان شد و مردم که از تروریسم به وحشت افتاده بودند، از چنین دیدگاهی استقبال کردند. 

جبهه ملی فرانسه مستقیما از مسکو تامین مالی می‌شود. اگر این حزب در وقت دیگری همه پرسی را پشت سر می‌گذاشت، بدون شک به دلیل قرار داشتن تحت حمایت کرملین، از سوی رای دهندگان پس زده می‌شد؛ اما جبهه ملی با شعار مبارزه با تروریسم وارد انتخابات شد و توجه مردم وحشت زده را به خود جلب کرد. این روزها دوستی مقامات روسیه و فرانسه به روشنی و بدون هیچ سانسوری در اخبار مختلف دیده می‌شود. مسکو 2 دلیل خوب برای بهره بردن از حملات تروریستی پاریس دارد؛ اول جبهه ملی مورد حمایت کرملین در فرانسه قدرت گرفت، دوم آنکه همین حزب توانست دیدگاه سیاسی فرانسه را نسبت به روسیه کاملا تغییر دهد. 

دور دوم انتخابات محلی فرانسه امروز 13 دسامبر (22آذر) و دقیقا یک ماه پس از حملات تروریستی پاریس و در حالی که فرانسه همچنان در وضع فوق العاده به سر می برد، برگزار خواهد شد.
 
این انتخابات به دلیل آن که آخرین رویارویی انتخاباتی احزاب سیاسی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 محسوب می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. 

اگر حزب جبهه ملی بتواند همانند دور نخست (یکشنبه گذشته) در انتخابات امروز اکثریت آرا را به دست آورد، تحولات سیاسی قابل توجهی در فرانسه روی خواهد داد. بدون شک "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه نیز به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد و پس از این دوستی بیشتری میان دو کشور دیده خواهد شد. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار