سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فضانوردان هدایای سال نوی میلادی را در فضا دریافت کردند + تصاویر

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی هدایای سال نو را از اطرافیان و خانواده‌های خود توسط سفینه‌ فضایی باری ارسالی به فضا دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تازگی یک سفینه بدون سرنشین باری انواع محموله‌های مورد نیاز فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی ISS را به این ایستگاه فضایی منتقل کرده است. 

گفتنی است،‌ این سفینه فضایی ATK نام دارد و حامل بیش از 3 هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی، آب، تجهیزات فضایی و حتی هدایای سال نوی میلادی برای فضانوردان بوده است. 


بررسی‌ها نشان می‌دهند، فضانورد ناسا Kjell Lindgren عملیات اتصال بازوی روبات از داخل ایستگاه فضایی برای متصل کردن سفینه فضایی باری را هدایت کرده است. 

قرار است این سفینه فضایی در بازگشت زباله‌های فضایی را از این ایستگاه خارج کند. 

قرار است این سفینه باری به عنوان اولین پرواز از این دست برای جابه‌جایی فضانوردان در کنار کپسول فضایی سایوز مورد استفاده قرار گیرد. 


این سفینه فضایی توسط ایالات متحده ساخته شده و بر روی موشک فضایی اطلس V سوار و نصب شده است. 

قرار است در مرحله بعد موشک فضایی فالکون سفینه فضایی SPACEX را به فضا ارسال کرده و به حمل محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی بپردازد. 

قرار است سه فضا‌نورد مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از طی یک ماموریت 5 ماهه به همراه سفینه فضایی ATK به زمین باز‌گردند. 

فضانوردان به دنبال بروز نقص فنی در ایستگاه فضایی و قطع برق با وضعیت نا به سامانی دست به گریبان بودند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.