سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موقع تماشای تلویزیون به بدن خود فرم دهید

امروزه افراد زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون می کنند که وضعیت آنها در هنگام نشستن تاثیر زیادی بر ستون فقرات و مشکلات آن ایفا می کند.

وحید فرسیو فلوشیب فوق تخصص ستون فقرات وجراح ارتوپد در گفت وگو با  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درخصوص بهترین شیوه نشستن برای تماشای تلویزیون گفت:افرادی که هیچ مشکلی اعم از دیسک و یا آرتروز در ستون فقرات وکمر خود ندارند باید هنگامی که جلوی تلویزیون می نشینند زاویه کمرشان با مبل زاویه لم دادن باشد که زانوها خم  ودر موازات لگن و ناف قرار گیرند.

این فلوشیب فوق تخصص ستون فقرات با بیان اینکه فضای پشت افراد در هنگام تماشای تلویزیون باید پر باشد و فضای خالی ناحیه کمر با کوسن و یا بالش های کوچک پر شود، اظهار کرد: ارتفاع مبل نباید زیاد باشد تا زاویه پاها نسبت به زمین درحدود 90 درجه شود و زانوها نه خیلی بالا و نه خیلی پایین نسبت به بدن قرار نگیرند.

فرسیو در رابطه با وضعیت مناسب سر و گردن در زمانتماشای تلویزیون تصریح کرد:سر و گردن باید به گونه ای قرار بگیرند تا تلویزیون در موازات چشم ها قرار داشته باشد و گردن نباید بیش از حد بالا و یا پایین باشد.

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته پا روی پا انداختن درهنگام نشستن کار مناسبی نیست که این وضعیت فشار زیادی به کمر وارد می کند و افراد تا جایی که امکان دارد از این کار پرهیز کنند.

این جراح ارتوپد با اظهار اینکه به طور کلی طولانی نشستن در هر حالتی خوب نیست و مضراتی دارد، اذعان داشت: افراد بهتر است پس از هر20 دقیقه تا نیم ساعت نشستن جا به جا شوند و خود را حرکت و تغییر حالت دهند.

 وی خاطر نشان کرد: افراد کارمند نیز برای نشستن در پشت میز زیرپایی قرار دهند وبه هیچ وجه برای چند ساعت و به طور دائم ننشینند و هر نیم ساعت یکبار از صندلی بلند شده و حرکت داشته باشند. 

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.