سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هکرهای "ناشناس" تا چه اندازه در مقابله با داعش موفقند؟

هکرهای "ناشناس" تمسخر را سلاحی برای مقابله با داعش می دانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، گروه هکر "آنانیموس" یا "ناشناس" جمعه را "روز تمسخر داعش" اعلام کرد. این گروه از تمام کاربران رسانه های اجتماعی در فضای مجازی خواست تا در این روز خاص به تمسخر گروه تروریستی داعش بپردازند. آنها کاربران را به طراحی تصاویر تمسخرآمیز و نوشتن نام "داعش" زیر آنها تشویق کردند (این گروه تروریستی از نامیده شدن با واژه "داعش" متنفر است).

داعش از فضای مجازی و رسانه های اجتماعی برای جذب نیرو استفاده می کند. این اقدام هکرها برای آگاهی کاربران و مقابله با گروه تروریستی داعش است؛ اما "آنانیموس" تا چه اندازه موفق خواهد بود؟

یکی از مسئولان دانشگاه مک گیل در مونترآل بر این عقیده است که ایجاد تعداد زیادی کمپین ضد داعش در فضای مجازی به آگاه شدن مردم می انجامد؛ اما ممکن است نتایج منفی هم در پی داشته باشد. از نظر وی، باید مراقب باشیم تصاویر تمسخرآمیز از داعش به آزردگی مسلمانان منجر نشود. همچنین این تصاویر باید بی ارتباط بودن داعش با اسلام را نشان دهد. وی همچنین افزود این اقدام "آنانیموس" مانع جذب افراد به این گروه تروریستی نمی شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.