سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی یک صندلی دل پردرد اردوغان را مرهم می‌شود/ تاسف برای یک رفتار مثلا دیپلماتیک

ترکیه با گرفتن یک چهره اسلامی روشن فکر تصویر اسلام ناب آمریکایی را به ظهور گذاشته و پا در رکاب شیاطین کوچک و بزرگ همه جانبه سعی میکند به آرمان اسرائیل بزرگ یاری رساند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت ها از زمانی که امپراطوری عثمانی بعد از قرن ها اقتدار با مذلت وحشتناکی تمام جبهه های روحی و معنوی خود را با دادن امتیازهای بسیار به دولت های انگلستان و فرانسه و غیره داد تا آنها با تفاخر و تفاضل شدید به دولت نوپای ترک هاي جوان آتا ترک معلوم الحال اجازه بدهند تا با رذالت عجیبی اندک رد پاهای اسلام را در آسیای صغیر بردارد و وجود زنان را فقط با به صحنه کشاندن جسم آنها به اجتماع خفقان آمیز ترکیه جوان و البته لاابالی بکشاند.

 اتا ترکی که ملغمه خاصی از همه جا بود، هم بوی نوکرها را میداد و هم ارباب هارا!!! احتمالا از همان زمان بود که این تازه به دوران رسیده ها با تقسیمات اجباری انگلستان با کشور کهن و کبیر ایران همسایه شد. کشوری با کمتر از دویست سال سابقه با ایرانی همسایه شد که در میان اندک کشور های آسیایی با محدود کردن پادشاهی و حرکتی پویا به سمت دمکراسی و قانون را شروع کرده بود.

 آتاترک پایه گذار ترکیه نوین به زعم بسیاری مورخین یک یهودی بود!! و چه جالب است اینکه در بین کشور های اسلامی این ترکیه است که بهترین روابط را با اسرائیل و سگ دست آموزش داعش را دارد و حس انسان زمانی به اوج کنجکاوی میرسد که شباهت هایی بین آن ترک جوان و البغدادي داعشي میبیند! سرنخ‌های تاریخی به اینجا میرسد که قرار است تمام کشور های بین ترکیه سکولار و اسرائیل فاشیست یکی شده تا یک کشور خون ریز آخر الزماني به وجود بیاید و حکام ترکیه اینچنین در حمایت از داعش منفور عجول و پاسوخته اند!


ترکیه با گرفتن یک چهره اسلامی روشن فکر تصویر اسلام ناب آمریکایی را به ظهور گذاشته و پا در رکاب شیاطین کوچک و بزرگ همه جانبه سعی میکند به آرمان اسرائیل بزرگ یاری رساند تا صله مقرر را از اربابان در برابر این خوش خدمتی دریافت کند. شاید هم این حجم از نوکری بی جیره و مواجب باشد الله اعلم بالصواب!


حالا همه چیز مهیای یک حرکت عظیم است تا ترکیه ای که صد سال پیش پا به عرصه وجود نهاد به رسالت غایی خود جامه عمل بپوشاند. ولی یک کشور و یک روح سیال در رگ های جامعه اسلامی به نام ایران در مقابل زیاده خواهی های تمام ابر قدرتها ایستاده و با تأسی به آرمانهای خود قصد دارد از به قدرت رسیدن شیاطین جلو گیری کند. اما ترکیه هنوز نقاب کشور اسلامی بودن را از صورت برنداشته ولی در مواقع گوناگون کژی و تقابل خود را با اسلام ناب محمدی معرفی شده از سوی ایران نشان داده و چون دستش به جایی نرسیده به کارهای خطرناکی دست زده است. از جمله حمله هوایی و بمباران خاک ایران

البته این کار به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک و غیره انجام گرفت ولی ماهیت ضد ایرانی ترکیه را کاملا نمایان ساخت.

این روزها ترکیه علنا ایران و دولتمردان ما را به جنگ مستقیم و مقابله سخت تهدید میکند. آن هم به خاطر اینکه ایران دست داشتن ترکیه و نزدیکان مقامات ارشد آن کشور را در همکاری با جبهه النصره و داعش برملا ساخته و علل حمایت ترکیه از آنها را عنوان نموده است. 

ترکیه در روزهای اخیر میزبان معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران بود . در یک حرکت کودکانه و بدور از عرف دیپلماتیک ترکیه، این دیدار با حذف پرچم کشورمان از نشیمن طرفین و نشاندن مقام ارشد ایران بروی یک صندلی ساده علاوه بر به یاد آوری حرکت امیر قطر در دیدار با احمدی نژاد که با دمپایی لای انگشتی وارد ایران شد قصد دارد با دهن کجی به مقامات ایران حرکت وزارت خارجه کشورمان را به بوته آزمایش بگذارند. استقبال اردوغان از جهانگیری بسیار سرد و بی رمق بوده و باعث دلخوری مقامات ایران شده و در رسانه های اجتماعی مجازی بازتاب گسترده ای داشته است. مخصوصا کاریکاتور یکی از نشریات ترکیه که به ساحت کشورمان توهین کرده است.

اینکه یک کشور از تریبون رسمی خود یک کشور و مردم آن را مورد تهدید قرار میدهد و با زبان طنز به توهین و تمسخر آن میپردازد یک اشتباه فاحش دیپلماتیک است و البته ایران و رهبر معظم انقلاب به تمام دنیا هشدار داده اند که مواظب مکالمات خود با ایران باشند و ایران را در صحنه نظامی امتحان نکنند!

ایران بدون اعتنا به این رجزخوانی ها و مجیز گویی ها به فعالیت‌های ضد استکباری خود ادامه میدهد و جوانان این مرزوبوم با تأسی از سیدالشهدا همواره در راه آزادی و آزادگی خواهند ایستاد...


گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در حاشیه کنفرانس بین المللی بی طرفی ترکمنستان در دیدار با رجب طیب اردوغان با اشاره مناسبات تاریخی دو کشور بر گسترش رایزنی و تبادل نظر برای حل و فصل مسائل منطقه ای تاکید کرد و اظهار داشت: علی رغم اختلاف نظرها در مورد سوریه، باید در مبارزه با افراطی گری و تروریسم با یکدیگر همکاری داشته باشیم. 

وی در این دیدار افزود: تعامل، احترام به اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها و تلاش برای از بین بردن زمینه های اختلاف می تواند باعث پایدار شدن صلح، آرامش و ثبات در منطقه شود. 

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: دولت عراق، دولتی مردمی و برآمده از انتخابات آزاد است و همه قومیت ها و اقلیت ها در آن حضور دارند. 

جهانگیری تصریح کرد: ما از تنشی که در رابطه ترکیه و روسیه پیش آمده است نگرانیم و به هیچ وجه این تنش را به نفع مصلحت منطقه نمی دانیم و آماده کمک به رفع این تنش هستیم. 

اردوغان نیز در این دیدار با تبیین آخرین تحولات منطقه گفت: آنکارا از گسترش تنش در منطقه استقبال نمی کند و خواستار گفت وگو برای رفع سوء تفاهم ها است. 

وی با بیان اینکه مناسبات ایران و ترکیه نباید تحت تاثیر عوامل دیگر قرار گیرد، افزود: تلاش هایی صورت می گیرد که ما را به دام تفرقه مذهبی بیاندازد اما باید هرچه سریعتر این مسائل را حل کنیم و برادری را اثبات نماییم. 

اردوغان همچنین خواستار تاکید بر نکات اشتراک و استفاده ازهمه ظرفیت ها برای توسعه همکاری های دو کشور شد و با اظهار گله از مندرجات رسانه های ایران علیه خانواده خود، خواستار کنترل رسانه ها شد. 

جهانگیری در پاسخ اظهار داشت: رسانه ها در ایران در کنترل دولت نیستند و حتی علیه دولت ما نیز مطلب می نویسند اما شما از زبان مقام های رسمی دولت ایران سخنی علیه دولت ترکیه نشنیده اید و این در حالی است که مقام های رسمی شما اظهارات منفی و نادرست بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران، دولت و مقدسات مردم ایران بیان کرده اند. 

معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز (شنبه) برای شرکت در کنفرانس بی طرفی ترکمنستان که همزمان با سالروز استقلال این کشور برگزار شد به عشق آباد سفر کرده بود. 

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۶ دی ۱۳۹۴
عچله نکنید دوستان زمستون تموم میشه رو سیاهی میمونه برای ذغال با صبر و استقامت دشمنامون از میدون بدر میشن انشاالله
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۴
کاش اردوغان بیادکرمانشاه
بلائی سرش بیاریم دفعه دیگه ایرانی دیدمثل سگ اواو بکنه بی شرف
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۵ دی ۱۳۹۴
کوتاه بیا پهلوان مرام پهلوانی مهمان دوستیه
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۴
ای خدا
چقدرتحقیر،چقدربی احترامی
تاحالابه عنوان یک ایرانی اینقدرتحقیرنشده بودم
دولت تدبیروامیدتشکرتشکر
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
اگه قیافه اردوغان رو نگاه کنید مثل یک خوک شده. ازریخت افتاده متاسفم واسه اوناییکه از این به بعد به ترکیه برن
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
اردوغان مزخرف .
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
خیلی مغروره واین کاردستش می ده
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
فقط می توان گفت متاسفم از این بی تدبیری برخی رجال و دولت مردان که باعث تحقیر ملت ایران می شوند
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
اقای جهانگیری نباید شرکت میکرد ای اقا نماینده ملت ایران هست نه تنها ملاقات شخصی من که خیلی وقتها کارهایی از این دولت مشاهده میکنم احساس حقارت میکنم
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
صندلی هارو ببینید چه تفاوتی !! چه بی احترامی!!!
پرچم ایران کجاست؟؟؟؟/
آقای جهانگیری نباید در این گفتگوی تحقیر کننده شرکت میکرد
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
عزت ایران فقط توی دستای رهبر فرزانه ماست
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
پیشنهاد میکنم داستان قوم موسی که دعاهاشون سبب شد حضرت موسی 50سال زودتر ظهور کنن رو بخونید ما هام میتونیم با دعاهامون ظهور آقا رو نزدیک کنیم و تعجیل در فرج رو از خدا بخوایم امام زمان خودشون میفرمایند که اگر ما بیشتر به فکر ایشون بودیم الان ظهور رخ داده بود و ریشه ظلم و ستم کنده شده بود ببینید در دنیا چه ظلمی به مظلومان میشه چقد بی عدالتی میشه چه جنایت هایی رخ میده فقط به خودمون نگاه نکنیم که در امن و امان داریم زندگی میکنیم فک کنیم به دل مادرایی که بچه هاشونو جلوشون سر میبرن فکر کنیم به آوارگی برادر و خواهر دینیمون هر کجای دنیا که میخوان باشن الان وقتشه که دیگه به خودمون بیایم بیشتر به فکر امام زمانمون باشیم و کم تر گناه کنیم وضعیتی که الان در منطقه به وجود اومده به جایی رسیده که دیگه به سادگی قابل حل نیست چه بسا که بد تر هم بشه باید ظهور آقا رو از صمیم قلب از خدا بخوایم دیگه خسته شدیم از ظلمی که به مسلمان و شیعیان علی (ع) میشه شیعیان چه گناهی کردن که باید به بدترین شکل کشته بشن چون پیرو علی هستن چون ارادت به آل پیامبر دارن خیلی از ماها یه وقتایی یادمون میره که امام زمانی هم هست یادمون میره که آقا برای گناهان ما گریه میکنن و ما در خواب غفلت به سر میبریم الان زمانیه که باید بیدار بشیم امام ما از ما انتظار دارن که یه حرکتی برای تعجیل در ظهور شون انجام بدیم فکر کنیم اگه آقا ظهور کنن از من و شما بپرسن به عنوان شیعه چه کاری برای سریع تر شدن امر ظهور انجام دادین ما چه جوابی داریم بدیم بد نیست سخنان آقا امام زمان و ائمه اطهار رو در مورد ظهور و وظیفه منتظران در زمان غیبت رو بخونیم خدایا ظهور آقا رو برسون و شر ستمگران رو از سر مظلومان کم کن انشاالله
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
اگر ما با ترکیه روابط اقتصادی خودمون قطع کنیم ترکیه ورشکست میشه
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
کو پرچم مااااااا صندلی شووووووو واقعا که....
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
اصلا چرا ما با ترکیه عربستان وقطر این یزیدی های عصر رابطه داریم مگه سیدالشهدا(ع) نگفتن که یکی مثل من با یکی مثل یزید بیعت نمیکنه برای همین شرایط بوده دیگه ببنید .

این سه کشور دستشون به خون چند هزار نفر زن وکودک وپیر وجوون الودست
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
به عنوان یک ایرانی تحقیر شدم.
عدم وجود پرچم ایران، تفاوت صندلی ها، نوع نشستن اردوغان و ...
اینها همه تحقیر و کوچک کردن طرف مقابل هست.
جهانگیری نباید شرکت میکرد.
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
خوب جهانگیری هم پاهاش رو می انداخت روی هم و کف کفشش رو میگرفت رو به اردوغان تا تلافی کنه من که دیپلمات نیستم این رو بلدم چرا ایشون اجرا نکرده? صحبت از توهین به نماینده یک ملته ها!!!
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
این توهین به کل ملته نه فقط نماینده ش
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
قضاوت با خودتون
چهره . فرم نشستن . صندلی اردوغان و جهانگیری رو مقایسه کنید اصلا به اینکه پرچم ایران هم نیستش کاری نداریم.
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
واقعا ترکیه باید خجالت بکشه، یکی دو ماه پیش وقتی اردوغان اومد تهران، با چه تشریفاتی ازش استقبال کردند ، حتی دژبان ها سوار اسب شده بودن، یادمه یه جوری ازش استقبال کردن که کل دنیا حیران مونده بود، اونوقت ببین ترکها از ما چه جوری استقبال میکنن، این رسم مهمون نوازی نیست خداییش!! اصلا دست ما ایرانیها نمک نداره!!
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
آقای جهانگیری نباید در این گفتگوی تحقیر کننده شرکت میکرد
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
اردوغان تربیت شده صهیونیسم است ایشان را در آب نمک خوابانده بودند برای چنین روزی کسی که به دین و مملکت خود خیانت کند چیزی جز این نی توان به او خطاب کرد اگر او مسلمان است حال می خواهد هر مذهبی باشد پیامبر او با تمام مذاهب یکی است پیامبر اعظم ، پیامبر رحمت و رافت بودند مگر می شود کسی پیرو این چنین مردی باشد ولی به دین و مردم خود خیانت کند مگر نمی داند مردم بیگناه در عراق و سوریه جان خود را به طرز فجیع از دست میدهند آنهم به دست ناپاک داعشی ها و به همراهی نزدیکان اردوغان
و ....................................
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
صندلی هارو ببینید چه تفاوتی !! چه بی احترامی!!!
پرچم ایران کجاست؟؟؟؟/
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
هه هه هه.بیچاره اردوغان.هرکاری میکنه تا خودشو بزرگ جلوه بده ولی میبینه فایده نداره
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
این حرکت همه مارو یادآور صحبتهای ملکوتی حضرت امام انداخت که می فرمود شاه ما در کنار رئیس جمهور آمریکا مثل یک بچه نشسته وهرچی رئیس جمهور آمریکا می گوید تایید می کند
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
اردوغان با تفکراتش بازیچه تشنگان قدرتی شده که صدام وقذاقی و....را نابود کردندودست از سر خانواده آنهاهم برنمیدارند
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۴
باسلام، به نظرم هیئت دولت وآقای جهانگیری که نماینده ملت ایران هستند نبایدملاقات های اینچنینی که خلاف منویات رهبرمعظم انقلاب وتوهین به شان وجایگاه جمهوری اسلامی ایران هست روبپذیرند،
نکته دوم اینکه باید ازوزارت امورخارجه پرسید که کوتاهی وبی توجهی تاکی......!!!!؟؟؟؟