سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی:فضای انتخاباتی بايد قانونی ،سالم و پرنشاط باشد

رييس جمهور گفت: فضای انتخابات بايد قانونی، سالم و پرنشاط باشدو همه چهره‌های علاقمند خدمت به مردم،در صحنه رقابت حاضرشوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی  با بیان اینکه خراسان از دیرباز پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است، اظهار کرد: امام رضا (ع) با حضورشان در خراسان نشان دادند که اسلام دین فرهنگ، منطق و گفت‌وگو است.

وي  تاکید کرد: نشان دادن چهره واقعی اسلام، افکار عمومی جهان را جلب خواهد کرد.

رييس جمهور در بخشی از سخنان خود گفت: دولت در پی تامین و حل مشکلات آب است اما اولین قدم، بهره وری صحیح از منابع موجود است.

روحانی همچنین با اشاره به اهمیت ویژه پایتخت معنوی ایران اسلامی اظهار داشت: تعیین مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 فرصت خوبی برای رسیدگی به زیرساخت‌های شهری و اجتماعی مشهد مقدس است

وی همچنین با اشاره به انتخابات امسال گفت: باید تلاش کرد فضای انتخابات قانونی، سالم و پر نشاط باشد و همه چهره‌های علاقمند خدمت به مردم، در صحنه رقابت حاضر شوند. امیدواریم هر مجلسی در دفاع از کیان نظام و حقوق ملت از مجلس قبل قوی‌تر باشد.


روحانی افزود: خراسان  منطقه ذوق، علم، هنر و بزرگان اهل فرهنگ و ادب است و استان خراسان رضوی از جهات گوناگون دارای اهمیت است و حضور بارگاه نورانی امام رضا(ع) بر این اهمیت افزوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این سفر معنوی و زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) فرصتی را برای بررسی مشکلات و روند برنامه‌های استان خراسان رضوی به‌وجود آورده است، گفت: از سفر سال گذشته تاکنون براساس گزارش‌های ارائه شده، عمده طرح‌ها و پروژه‌های وعده داده شده، پیشرفت زیادی داشته‌اند و ما با ایستادگی بر تعهد خود و توکل بر خدا امیدواریم این طرح‌ها هر چه سریع‌تر کامل شوند.

رئیس‌ جمهور شهر مشهد را به لحاظ تعلق آن به همه مردم ایران و شیعیان جهان دارای اهمیت ویژه‌ای برشمرد و بر ضرورت رسیدگی و تلاش بیشتر در جهت حل مشکلات این شهر تأکید کرد و گفت: تسهیل شرایط و ارائه امکانات برای زائران ملجأ شریف امام رضا(ع) وظیفه‌ای است که باید با تلاش و هماهنگی به آن عمل کنیم.

وی وجود بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی را از مشکلات طولانی و کهن مشهد مقدس دانست و با اشاره به اینکه امروزه مشکلاتی نظیر کمبود آب نیز به این مشکلات اضافه شده است، افزود: دولت در پی تامین و حل مشکلات آب است و همه نخبگان، مسئولان و دانشگاهیان نیز باید برای حل این مشکل در استان تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشند اما نخستین قدم بهره وری صحیح از منابع موجود است که این نیازمند سرمایه‌گذاری، اقدامات فناورانه و فرهنگ‌سازی است.

رییس‌‌جمهور عنوان کرد: ساماندهی اجتماعی، زیباسازی شهر، ساماندهی ترافیک شهری، رفع مشکلات حمل و نقل در استان،‌ ساماندهی مسایل فرهنگی و نحوه بروز و ظهور آن در انظار عمومی از جمله اقداماتی است که باید به آنها در استان خراسان رضوی و شهر مشهد توجه ویژه‌ای داشت.

رییس جمهور مجلس شورای اسلامی را دارای جایگاهی پراهمیت در جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی مکانی است که هر چه تریبون و سخنان نمایندگان آن عالمانه و قوی تر باشد، موجب فخر و عزت کشور خواهد بود. امیدواریم  هر مجلسی در دفاع از کیان نظام و حقوق ملت از مجلس قبل قوی تر باشد و موجب سربلندی بیش از پیش ملت ایران در جهان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه در شرایط فعلی منطقه و جهان، حضور پرشور در انتخابات یکی از قدرت نمایی‌های ملت ایران در منطقه خواهد بود، اظهار امیدواری کرد تا انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی جلوه گاه وحدت، قدرت ملی و انسجام بیشتر ملت ایران باشد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ ت
برچسب ها: انتخابات ، مشهد ، قانونی ، سالم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۴
انشاالله با تدبیر شما و همکارانتون اتفاقات مثبتی خواهد افتاد