سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهران سرای اقلیت‌های مختلف/ وحدت ایرانیان در مناسبت‌ها به چشم می‌خورد

مدیر عامل مرکز بین‌المللی خواهرشهرهای ایران گفت: به شهرداری پیشنهاد داده‌ایم تا منطقه عباس آباد تهران را به عنوان مرکز برگزاری مناسبت‌های عمومی اقلیت‌های دینی مقیم تهران، مجهز کنند.

علیرضا رجایی عضو هیئت مدیره و مدیر عامل مرکز بین‌المللی خواهرشهرهای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: جهت کاهش خشونت و ایجاد رافت، همراهی و وحدت در جامعه به شهرداری و فرمانداری تهران پیشنهاد داده‌ایم تا منطقه عباس آباد تهران را به عنوان مرکز برگزاری مناسبت‌های عمومی اقلیت‌های دینی مقیم تهران، مجهز کنند.

وی با بیان این‌که برخی کشورهای بیگانه در انجام مراسم‌های عمومی ایرانیان مقیم خود چون مناسبت‌های چهارشنبه سوری، نوروز و 13 به در به آن‌ها احترام گذاشته و  جهت تحقق رسومات ایرانیان از آن ها حمایت می‌کنند، تاکید کرد: باید در کشور ما نیز به مناسبت‌های عمومی اقلیت‌های ساکن در کشورمان احترام بگذاریم و با همراهی و ورود مردم ایران در این مناسبت‌ها بر شادی و وحدت ایرانیان شیعه و اقلیت‌های دینی اضافه کنیم.

مدیر عامل مرکز بین‌المللی خواهرشهرهای ایران تصریح کرد: وقتی اقلیت‌های دینی همچون ارامنه در مراسم عاشورا و هیئت‌های ما همگام با ما به عزاداری حسینی می‌پردازند و در قبال خشونت و آدم کشی گروه داعش موضع می‌گیرند و به صراحت اعلام می کنند که این گروه اسلام را به اسارت گرفته، پس چرا ما در مراسم‌های آن‌ها حضور نیابیم.

رجایی با بیان این‌که همزیستی ،همروایی و همراهی مسالمت‌آمیز جمعیت یک کشور با تمام ادیان دینی آن وحدت، آرامش و شادی را در جامعه حاکم می‌کند،گفت: نامه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان غربی نوشته‌اند گویای این همزیستی مسالمت آمیز بوده و فراگیر و مختص یک جامعه نیست و در واقع خطر تهدیدکننده‌ جامعه بشری را شرح می‌دهد که تفسیر و اشاعه آن بر عهده ادیان بشری و تمامی جوامع است.

وی تاکید کرد: با شرکت در مناسبت‌های عمومی سایر ادیان و بازگشت به اصولی که در دین اسلام در خصوص آرامش و شادی ذکر شده می‌توانیم ریشه افسردگی را در کشور بخشکانیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.