نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: حسابرسی‌های مقطعی در دنیا منسوخ شده و باید حسابرسی‌های طولی را لحاظ کنیم که البته شورا نیز نیازمند دیوان محاسبات برای انجام حسابرسی‌های طولی است.

لزوم تشکیل دیوان محاسبات در شورابه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران پس از پایان دویست و سیزدهمین جلسه نخستین شورا و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورا نیازمند دیوان محاسبات است، گفت: مبارزه با تخلف فساد مالی مقصود تمامی اعضای شورای شهر است و نباید فضایی ایجاد شود که عده‌ای را موافق و عده‌ای را مخالف جلوه دهند.

وی افزود: این حسابرسی ها از دوره سوم شروع شده در حالی که شرکت‌ها و سازمان ها عمر طولانی دارند و به طور طبیعی با وجود این حسابرس ها تمامی اشکالات و ایرادات مدیریتی دوره‌های قبل نیز افشا میشود.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ما شاهد تلاش برای رفع این ایرادات و اشکالات هستیم و اصل این حرکت را می پذیریم اما اشکال عمده در مدل حسابرسی شهرداری و دولت است که منسوخ شده، در حالی که مدل 2013 حسابرسی آمده و حسابرسی از شکل مقطعی به شکل طولی درآمده که در طول عملکرد حسابرسی ها مورد بررسی قرار می گیرد. 

طلایی اضافه کرد: مدیریت شهری باید دیوان محاسبات اقتصادی داشته باشد تا از این طریق بتواند در طول دوران فعالیت برخورد مناسبی با موضوعات داشته باشد.

وی با بیان اینکه منکر تخلف مالی و سوءاستفاده در شهرداری نیستیم، تصریح کرد: کسی نمی تواند بر شهردار اتهام مالی بزند ممکن است افرادی دچار تخلف شوند که حتماد باید از کار بر کنار شوند و البته ساز و کار مناسب در پیشگیری و حسابرسی ها در پیش بگیریم.

این عضو شورای شهر با اشاره به اهمیت نگاه پیشگیرانه و اصلاح مکانیزم حسابرسی، ادامه داد: حسابرسی ها باید در دیوان محاسبات در مدیریت شهری لحاظ شود تا اشکالات و خلاءهای قانونی را برطرف کند چرا که این نوع از حسابرسی که یک یا دوماه به بررسی حسابرسی دو یا سه سال قبل می‌پردازد و طوفانی را برپا می‌کند نتیجه‌ای ندارد.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه دچار  اشکالاتی در حسابرسی‌ها هستیم، افزود: پیشنهاد داریم که شورا تیمی کارشناسی را از کمیسیون‌ها و صاحب نظران تشکیل دهد تا به بررسی گزارش‌های حسابرسی بپردازد و از این طریق اشکالات مدیریتی را برطرف کند و کسانی که دچار تخلف و سوءاستفاده شده‌اند مورد پیگیری و مجازات قرار بگیرند.

طلایی تأکید کرد: باید مدل حسابرسی ها از مقطعی به طولی مبدل شود و دیوان محاسبات تنها راه بررسی طولی گزارش‌های حسابرسی شهرداری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار