سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

اختصاص ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار به توسعه مکانیزاسیون

۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار به توسعه مکانیزاسیون مازندران اختصاص داده شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه ادوات کشاورزی و صنایع وابسته گفت: استفاده از مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی، کاهش هزینه، سهولت و پایداری تولید را در بردارد که از سیاست‌های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی است.

دلاور حیدرپور با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی، افزود: از گذشته حمایت از توسعه مکانیزاسیون در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی بود ولی از سال ۹۲ این امر به جدیت در اولویت این سازمان قرار گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در سال های ۹۰ و ۹۱ حدود ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت توسعه مکانیزاسیون به استان مازندران داده شد که این رقم در ۲.۵ سال گذشته به ۱۱۵ میلیارد تومان رسید.

حیدر پور افزود: همچنین بیش از سه هزار دستگاه انواع تراکتور، ادوات، سمپاش و کمباین در اختیار متقاضیان قرار گرفت و در زارعت و کشت مکانیزه برنج در سال ۹۰، ۱۲.۵ درصد نشاء با نشاء کار بوده که در سال جاری این رقم به ۲۵ درصد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بابیان اینکه برداشت مکانیزه برنج از ۶۰ درصد در سال ۹۰ به ۸۰ درصد در سال جاری رسید، گفت: در تلاش هستیم با افزایش میزان تسهیلات و کاهش بهره بانکی سرعت مکانیزاسیون در تولیدات محصولات کشاورزی را بالاتر از آن چیزی که هست، ببریم.

حیدر پور با اشاره به اینکه صنعتگران مازندرانی فن‌های خوبی را در تولید ادوات بکار می‌برند، یادآور شد: به ‌منظور کاهش هزینه تولید، دستگاه ‌های خاک ورز و انواع کمباین و ماشین‌آلات کشاورزی در مازندران تولید و مونتاژ می‌ شود که جهت سرمایه ‌گذاری، وزارت جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات با بهره ترجیهی آنان را مورد حمایت قرار می‌دهد.

پنجمین نمایشگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و صنایع وابسته از روز گذشته به مدت 4 روز در محل نمایشگاه‌های دائمی مازندران واقع در قائم ‌شهر در حال برگزاری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.