سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

توزیع رایگان میان دانش آموزان قروه ای

مدیر آموزش و پرورش قروه گفت: امسال 45 نوبت شیر رایگان در بین دانش آموزان 201 آموزشگاه دولتی و غیردولتی شهرستان قروه توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج؛ حسین الماسی در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: آموزش و پرورش علاوه بر عهده‌دار بودن امر آموزش دانش آموزان، متولی ترویج تغذیه سالم نیز هست.

وی افزود: سال گذشته توزیع شیر در مدارس شهرستان 20 نوبت بود که امسال به دو برابر و نیم رسیده است و 81 آموزشگاه شهری و 120 آموزشگاه روستایی زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

الماسی به سرانه کم مصرف شیر در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا اشاره کرد و افزود: این سرانه در ایران در حدود 80 کیلوگرم و در دنیا بین 250 تا 300 کیلوگرم است که به دلیل همین مصرف کم 90 درصد بانوان ایارنی دچار کمبود کلسیم و 40 درصد هم 15 سال زودتر از میانگین معمول به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند.

وی افزود: این عارضه در سطح کودکان دبستانی به صورت وجود 5 دندان پوسیده در بدو ورود به دبستان  بروز پیدا کرده است که باید کمک شود تا با الگوی تغذیه سالم و تغییر فرهنگ مصرف، استفاده از لبنیات و به ویژه شیر گسترش یابد.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.