سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل 9 فن‌ بازار تا سه سال آینده در استان‌های کشور

رئیس پارک علم و فناوری پردیس از تشکیل 9 فن بازار تا سه سال آینده در استان های کشور خبر داد.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک و فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: 9 تقاضا برای ایجاد فن بازار در استان‌ها وجود دارد ما تلاش داریم تا سه سال آینده در تمام استان‌های کشور یک شعبه فن بازار ایجاد کنیم.
 
وی در ادامه افزود: تاکنون 12 فن بازار با همکاری پارک های علم و فناوری ،‌جهاد دانشگاهی و شهرک های فناوری که زیر مجموعه وزارت صنایع هستند در استان‌های کشور ایجاد شده است. 

صفاری نیا بیان کرد: یکی از ابزارهایی که برای تسهیل فعالیت‌های توسعه فناوری،‌شفاف‌سازی و تقویت بازار فناوری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، فن بازارها هستند تا از این طریق به ایجاد یا فعال تر شدن بخش‌های مختلف درگیر با مقوله تجاری سازی کمک کند. 

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به وظیفه فن‌بازارها خاطر نشان کرد: به گرد آوری و مدیریت اطلاعات مرتبط با دستاوردها و نیازهای فناوری منطقه با هدف تعریف همکاری از طریق اشتراک این اطلاعات در سطح منطقه و با سایر مناطق کشور از وظایف فن بازارها است.

وی تاکید کرد: از طریق شبکه فن بازار می‌توانیم بانک اطلاعاتی فناوری کشور را تکمیل کنیم. 
همچنین برخی از دانشگاه‌ها و صنایع خاص هم می‌توانند یک فن بازار تخصصی داشته باشند.

صفاری نیا عنوان کرد: هم‌اکنون بانک اطلاعات فن بازار کشور در حال تکمیل است تا بر این اساس زمینه داد و ستد فناوری در داخل و خارج از کشور تسهیل شود. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: فن بازار ، فناوری ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.